۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷

«ماچ سینمایی» شیرازی ها در مسیر داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران

«ماچ سینمایی» شیرازی ها در مسیر داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران

شیراز- فیلم کوتاه «ماچ سینمایی» کارگردان شیرازی در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به داوری گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم لک زاده، فیلمساز آثاری نظیر «ژیلا»، «دختری در میان اتاق» و «قمارباز» با یک اثر در این جشنواره حضور دارد.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر از ارسال فیلم کوتاه «ماچ سینمایی» به این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: این، یک فیلم ۲۷ دقیقه‌ای است که به مسئله بازسازی می‌پردازد.

لک زاده در ادامه افزود: در واقع درون این اثر و طی پروسه پیش رفتن فیلم می‌بینیم که مرز بین واقعیت و بازسازی برداشته می‌شود تا جایی که در پایان اثر می‌فهمیم که خود کارگردان نیز در حال بازسازی است.

این هنرمند تأکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه نیازی به حضور ستاره‌های سینمای بلند ندارد زیرا اغلب این افراد آگاهی کافی به بدنه و نبض سینمای کوتاه ندارند به همین خاطر تصمیماتی را دور از جریان فیلم کوتاه دنبال می‌کنند این در حالی است که ما در حوزه فیلم کوتاه اشخاص بسیار برجسته‌ای داریم که می‌توانند در داوری مؤثر عمل کنند.

کارگردان فیلم تحسین شده «قمارباز» حمایت از کارگردان‌های جوان و تمرکززدایی از تهران را اتفاق مثبتی دانست و افزود: حمایت از فیلم‌ها و آثار هنرمندان خارج از تهران، رخداد بسیار خوبی است زیرا سبب شده که استعدادهای جوانی را خارج از تهران دریابیم و بتوانیم دنیای فیلم کوتاه را گسترده‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 4389044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha