۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شادگان:

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۳۹۰۰ نوآموز شادگانی ارزیابی شد

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۳۹۰۰ نوآموز شادگانی ارزیابی شد

شادگان- معاون اداره آموزش و پرورش شادگان از ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سه هزار و ۹۰۰ نوآموز در پایگاه های سنجش این شهرستان خبر داد.

 جواد جنامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال دو پایگاه طرح سنجش در این شهرستان فعالیت می‌کند و تاکنون بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان به این پایگاه ‌ها مراجعه کرده و مورد سنجش قرار گرفته اند.

وی افزود: در طرح سنجش، نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و هوش، قد، وزن، معاینات اولیه بهداشتی و پزشکی و اختلالات روانی و رفتاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شادگان ادامه داد: ۱۲ نفر نیروی اجرایی تخصصی در دو پایگاه ثابت و سیار سنجش در در سطح شهرستان شادگان برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را از ۱۶ تیرماه انجام داده و تا ۳۱ شهریور ماه جاری نیز ادامه می یابد.

وی یادآور شد: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش۱۳۸ نوآموز ارجاع بینایی، دو نفر به مدرسه استثنایی، ۴۰ نفر تنبلی چشم، ۷۰ نفر نیاز به استفاده از عینک، ۱۰ نفر عدم همکاری، دو نفر نیاز به کتب درشت خط و معلم تلفیقی و.... تشخیص داده شدند.

جنامی ادامه داد: همچنین تعداد هشت نوآموز کم توان ذهنی یا ناشنوا بودن به مدارس استثنایی معرفی شدند. پنج نوآموز اوتیسم نیز شناسایی شدند که دو نفر به بهزیستی و سه نفر به مرحله تخصصی اوتیسم اهواز معرفی شدند. 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شادگان در پایان گفت: این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و مدیران مدارس موظف هستند پس از رؤیت نتیجه سنجش، نسبت به ثبت‌ نام قطعی نوآموزان اقدام کند.

کد خبر 4408004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha