۷ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تعطیلات زمستانی دانش آموزان در حد یک طرح است

تعطیلات زمستانی دانش آموزان در حد یک طرح است

کرج – معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان البرز بابیان اینکه اعمال تعطیلات زمستانی در حال حاضر در حد یک طرح است، گفت: این طرح ابتدا باید مصوبه مراجع ذی‌صلاح را دریافت کند.

جعفرمقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای تعطیلات زمستانی در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد: امسال این قضیه منتفی است، چون تعطیلات زمستانی زمانی می‌تواند لحاظ شود که ما جبران این تعطیلات را از قبل پایه‌ریزی کرده باشیم و در زمان دیگری هم به‌عنوان جبران کسری ساعات آموزشی دانش آموزان تعیین‌شده باشد.

وی افزود: در دوران ابتدایی نیاز به برگزاری ۸۵۰ جلسه آموزشی در طول یک سال تحصیلی است تا بعد از طی کردن این تعداد جلسه، یک سال کامل آموزشی را سپری کرده باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: در طول یک سال تحصیلی برای تعطیلاتی که به هنگام بارش برف و یا آلودگی هوا رخ می‌دهد، تمهیداتی برای جبران این روزهای تعطیل اندیشیده‌ایم.

مقیمی ادامه داد: اگر قرار بود امسال تحت عنوان تعطیلات زمستانی حدود پنج روز تعطیلی برای دانش آموزان اجرا و اعمال شود باید با آغاز زودتر از موعد سال تحصیلی جاری در شهریورماه این روزها رو جبران می‌کردیم چون به لحاظ سال تحصیلی حتی خردادماه هم فرصت جبران کسری ساعات آموزشی نیست.

وی بابیان اینکه اعمال تعطیلات زمستانی در حال حاضر در حد یک طرح است، گفت: این طرح ابتدا باید مصوبه مراجع ذی‌صلاح را دریافت کند و سپس اجرایی شود که به‌یقین این کار زمان‌بر است، از طرفی اجرای آن ممکن است ساعات سیستم آموزشی دانش آموزان را کاهش دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز ادامه داد: زمانی که در زمستان به مباحثی ازجمله وارونگی و آلودگی هوا و یا بروز حوادث غیرمترقبه برخورد می‌کنیم مجبور هستیم که مدارس را تعطیل کنیم و ممکن است این تعطیلات اجباری خارج از بازه زمانی تعطیلات زمستانی منظور شده باشد که این امر منجر به افزایش تعداد روزهای تعطیل دانش آموزان و کسری بیشتر ساعات آموزشی آن‌ها خواهد شد.

کد خبر 4415048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha