۱۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۷:۱۳

امیل لحود :

سنیوره به دنبال دادگاه بین المللی براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل است

سنیوره به دنبال دادگاه بین المللی براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل است

رئیس جمهوری لبنان امروز سه شنبه گفت که سنیوره نخست وزیر این کشور در تلاش برای تشکیل دادگاه بین المللی ترور حریری براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی این مطلب را در نامه خود به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد.

لحود در این نامه از دبیرکل سازمان ملل خواست تا به دو نامه اخیر ارسال شده از سوی "فواد سنیوره" به وی درباره تشکیل دادگاه بین المللی برای بررسی پرونده  ترور "رفیق حریری"  نخست وزیر پیشین لبنان توجه نکند.

وی افزود : هدف سنیوره از ارسال این دو نامه  فضاسازی برای تشکیل دادگاه با ساختار خطرناک کنونی آن براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل است که استفاده از زور را جایز می شمارد.

رئیس جمهوری لبنان بار دیگر دولت "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان را فاقد مشروعیت دانست و گفت که جناح حاکم به غصب کردن قدرت با وجود نداشتن مشروعیت قانونی همچنان ادامه می دهد.

رئیس جمهوری لبنان و حزب الله، جنبش امل و جریان ملی آزاد لبنان بعد از استعفای وزیران شیعه، دولت سنیوره را به خاطر عدم حضور یک طیف اصلی ملت لبنان در آن، نقض اصل همزیستی مشترک مندرج در مقدمه قانون اساسی و یکجانبه گرایی، نامشروع و مصوبات آن را غیر قانونی می دانند، اما سنیوره بدون توجه به خواست مخالفان خود و لحود بر مشروع بودن دولت تاکید و اقدام به برگزاری جلسات هیئت وزیران می کند.

گروههای مخالف سنیوره خواستار پایان یافتن یکجانبه گرایی دولت، تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی با هدف مشارکت همه اقشار ملت لبنان در تصمیم گیری ها هستند.

کد خبر 444679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha