۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲

جعفر گودرزی در گفتگو با مهر:

کارگردان جشن منتقدان سینما معرفی شد/توضیح درباره لیست ملی و جهانی

کارگردان جشن منتقدان سینما معرفی شد/توضیح درباره لیست ملی و جهانی

دبیر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، میثم میرزایی را به‌عنوان کارگردان این جشن معرفی کرد.

جعفر گودرزی دبیر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه لازم است درباره این دوره از جشن مواردی را دوباره متذکر شود، گفت: شکوه، اعتبار و تداوم جشن منتقدان مرهون زحمات همه دبیران این جشن در دوره‌های مختلف بوده است و طی ۲ دوره گذشته که به عنوان دبیر جشن فعالیت کرده‌ام، سعی کرده‌ام که قدردان زحمات دبیران دوره‌های گذشته نیز باشم و از تجربیات ارزشمندشان نهایت استفاده را ببرم و معتقدم همه اعتبار و شکوه جشن منتقدان متعلق به زحمات دبیران دوره های مختلف بوده است.

وی با اشاره به تجربه‌ای که از دوره های گذشته برگزاری این جشن بدست آمده است، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که دوازدهمین جشن را به‌دور از حاشیه، منظم‌تر و آبرومندتر برگزار کنیم.

دبیر دوازدهمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران توضیح داد: در جلسه مطبوعاتی این جشن صحبت هایی درباره حضور فیلم های ایرانی جشنواره جهانی فیلم فجر برای داوری آکادمی انجمن صورت گرفت که گویا شائبه‌هایی را ایجاد کرده است که برای رفع این شائبه تاکید می‌کنم امسال و در دوره دوازدهم به صورت مجزا و جدا از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره ملی فیلم فجر، فهرست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم فجر به داوران داده شده است.

وی تاکید کرد: در دوره‌های قبل فیلم‌های «هنر و تجربه» و جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست کلی فیلم‌هایی که مورد داوری قرار می‌گرفت حضور داشت اما امسال فیلم های جهانی را مجزا به داوران معرفی کرده ایم تا مشخص شود چه فیلم هایی در جشنواره جهانی و چه فیلم هایی در ملی بوده اند.

گودرزی در زمینه اظهار نظر درباره طراحی پوستر برای جشن گفت: منظور من این بود که در هر دوره ای دبیران به فراخور جشن پوستری را برای جشن در نظر گرفته اند و طراحی کرده اند که همه آنها قابل قبول و ارزشمند بوده اند اما در ۲ دوره ای که من دبیر جشن بوده ام سعی کرده ام نسبت به طراحی پوستر نگاهی ویژه تری داشته باشم.

وی تاکید کرد: جشن منتقدان همیشه محفل امن و قابل اعتمادی برای سینماگران بوده و هست تا حرف ها و درددل های خود را بیان کنند. این جشن یک محفل صمیمی برای اهالی سینما است و امیدوارم سال ها در خدمت سینما و سینماگران باشد.

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران توضیح داد: در این دوره، تعداد زیادی از آرای منتقدان و نویسندگان جمع آوری شد و باید بر این نکته تاکید کنم که در این جشن تعارف، رابطه و مصلحت هیچ نقشی ندارد و به همین دلیل است که ما این آرا را آرای پاک می نامیم.

وی بیان کرد: برگزاری دوره های مختلف جشن انجمن منتقدان، رابطه درست منتقدان و سینماگران را متجلی کرده است و همه ما باید از این اتفاق ناب پاسداری کنیم.

گودرزی در پایان گفت: کارگردانی دوازدهمین جشن انجمن منتقدان را میثم میرزایی برعهده دارد.

کد خبر 4481446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha