۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳

تاکید اعضای شورای شهر تهران بر هوشمند سازی مدیریت شهری

تاکید اعضای شورای شهر تهران بر هوشمند سازی مدیریت شهری

اعضای شورای شهر تهران در فصل چهارم برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران بر هوشمند سازی مدیریت و شهری و ایجاد و توسعه سامانه های اطلاعاتی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل چهارم از برنامه پنج سال سوم شهر تهران با عنوان ایمنی و افزایش تاب آوری در جلسه عصرگاهی امروز شورای شهر تهران بررسی شد.

در ماده ۸۵ این فصل، شهرداری موظف شده است به منظور ارتقاء توان مدیریت بحران و افزایش تاب آوری سیستم های شهری در حوادث و بلایا با همکاری سایر دستگاههای مسئول نسبت به هوشمندسازی مدیریت شهری و ایجاد و توسعه سامانه های اطلاعاتی، پردازش و ارتباط امن و پایدار اقداماتی را انجام دهد. این ماده در ۵ بند طراحی و تدوین شده بود که بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خواهان حذف بندهای ۱، ۳ و ۴ این ماده شد.

وی در دفاع پیشنهاد خود گفت: بند ۱ این ماده که ایجاد و توسعه شبکه ارتباطات پایدار در طول دو سال نخست برنامه و جایگزینی شبکه بیسم آنالوگ یا دیجیتال است عینا در بند ۲ ماده ۱۷ برنامه آمده است.

 از این رو با توجه به انسجام برنامه پیشنهاد حذف این بند و دو بند دیگر را مطرح می کند.

اعضای شورای شهر پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف این پیشنهاد، در نهایت به حذف این سه بند از ماده ۸۵ رای دادند.

بدین ترتیب ماده ۸۵ با ۲ بند توسعه و تجهیز مرکز فرماندهی مدیریت بحران و ستاد فرماندهی عملیات و حادثه سازمان آتش نشانی در سال اول برنامه و تدوین طرح جامع آتش نشانی هوشمند در سال اول برنامه و اجرای آن تا پایان برنامه و تدوین آئین نامه استقرار سیستم هوشمند اعلام حریق با اولویت مراکز حساس شهری و ساختمان های حساس، مهم و پرخطر در سال اول و اجرای آن تا پایان برنامه با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه ماده ۸۶ مورد بررسی قرار گرفت که حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پیشنهاد حذف این ماده را به دلیل تکرار آن در ماده ۷۳ برنامه ۵ ساله سوم را مطرح کرد که این پیشنهاد با ۹ موافق حذف شد.

در کلیات این ماده شهرداری موظف شده بود به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی و افزایش آگاهی، آمادگی و میزان مشارکت شهروندان در حوزه ایمنی اقداماتی را در ۳ بند انجام دهد که این ماده به طور کامل از برنامه حذف شد.

در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد برنامه ۵ سال سوم شهر تهران فردا نهایی خواهد شد و از اعضای شورا خواست تا با حضور به موقع در تسریع تصویب این برنامه همکاری داشته باشند.

برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران در ۹۶ ماده به صحن شورای شهر آورده شد که تاکنون ۸۶ ماده از آن بررسی شده است.

کد خبر 4517549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha