۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۳

مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار:

فعالیت شتابزده در حوزه ریزگردها کافی است

فعالیت شتابزده در حوزه ریزگردها کافی است

اهواز- مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: فعالیت در حوزه مقابله با ریزگرد باید به صورت کارشناسی انجام شود؛ فعالیت شتابزده در این حوزه کافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد طهماسبی بیرگانی ظهر امروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم تلاش های صورت گرفته در این کارگروه باعث افزایش کیفیت زندگی مردم و سلامتشان در استان شود. خوشبختانه در سال جاری بارندگی های بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفت اما یادمان باشد وقوع پدیده ریزگردها پس از بارش باران ها و در فصل تابستان تشدید می شود. مسئولان استانی گمان نبرند که پس از چنین بارش هایی با پدیده گرد و غبار مواجه نمی شویم.

وی افزود: به طور حتم در اردیبهشت ماه سال جاری که هوا رو به گرمی می رود و آب های سطحی تبخیر می شوند باید منتظر گرد و غبار باشیم.

طهماسبی بیرگانی با انتقاد از اعضای کارگروه مقابله با ریزگردها در استان گفت: متاسفانه روحیه فعالیت جمعی و پاسخگویی به مراجع در استان وجود ندارد.  اعتبار بسیار خوبی برای این کارگروه در نظر گرفته شده و تنها سالی است که این اعتبار به صورت کارشناسی شده هزینه می شود. این اعتبار باید در استان خوزستان و تنها برای مبحث ریزگردها هزینه شود.

وی تصریح کرد: برخی از اعضای کارگروه مقابله با ریزگرد حتی به نامه هایی که برایشان ارسال می شود پاسخ نمی دهند و نسبت به این کارگروه بی توجه هستند.

طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه فعالیت شتابزده در حوزه ریزگرد کافی است گفت: مسئولان باید برنامه ها و مصوبه های این کارگروه را به سر انجام برسانند. فعالیت در این خصوص نباید در وسط راه رها شود.

مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا برنامه های طرح جامع مقابله با ریزگرد سریع تر اصلاح و سپس تایید شود تا بر اساس این برنامه به پیش برویم.

کد خبر 4535973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha