۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان:

اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق های کاشان است

اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق های کاشان است

کاشان - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان سن معتادان دستگیرشده را بین ۱۵ تا ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق های کاشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان کاشان است و به عبارت دیگر  ریشه و وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی این شهرستان به شمار می‌رود.

محمدحسین تقوایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۷۰ درصد دستگیرشدگان و زندانیان کاشان به نوعی مربوط به حوزه مواد مخدر  هستند، اظهار داشت: متاسفانه سن دستگیرشدگان در این حوزه بین ۱۵ تا ۶۰ سال است و شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان هستیم اما باید دانست اعتیاد مقدمه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق های ثبت شده در کاشان است، افزود: اعتیاد می تواند عامل بسیاری از ناهنجاری ها و جرائم همچون قتل، خودکشی، سرقت، مفاسد اجتماعی و غیره باشد که این مهم نشان دهنده تاثیر سوء مصرف مواد مخدر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان با بیان اینکه ماده مخدر گل بعد از تریاک بیشترین مصرف را در شهرستان کاشان دارد، ابراز داشت: ماده مخدر گل یک ماده جدید نیست بلکه همان سرشاخه گیاه ماری جوانا و نوعی حشیش صنعتی محسوب می شود اما برخی ادعا می کنند که این ماده مخدر گیاهی بوده و اعتیادآور نیست که این موضوع کاملا غلط و حربه سودجویان با تبلیغ در سطح رسانه ها و فضای مجازی و حقیقی است.

وی ضمن اشاره به دلایل گرایش جوانان به ماده مخدر گل گفت: تبلیغات منفی از سوی سودجویان مبنی بر عدم اعتیادآور بودن ماده مخدر گل، کاشت و برداشت آسان در محیط های ساده همچون باغچه، برخوردهای جدی در امر تهیه و توزیع سایر مواد مخدر، قیمت بالا در تهیه سایر مواد مخدر و غیره از جمله دلایل گرایش به ماده مخدر گل است.

تقوایی ضمن اشاره به آثار و ضربات سنگین روحی و جسمی به مصرف کنندگان ابراز داشت: در سال ۱۳۹۰ دومین ماده مخدر مصرفی در ایران شیشه بود اما در سال ۱۳۹۴ ماده مخدر گل بعد از تریاک جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و این بدین معنی است که از هر ۱۰۰ معتاد ۱۲ نفر گل مصرف می کنند.

وی ضمن اشاره به علائم مصرف ماده مخدر گل ابراز داشت: افزایش ضربان قلب، قرمزی دور چشم، خشکی دهان و گلو، تاثیر روی حافظه کوتاه مدت، حالت گیجی و عدم تمرکز و افزایش اشتها، تاثیر روی سیستم ایمنی و ایجاد مشکل تنفسی از جمله علائم مصرف مواد مخدر گل است.

کد خبر 4547945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha