۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷

عضو مجمع روحانیون مبارز هرمزگان:

فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن جهان است

 فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن جهان است

هرمز - عضو مجمع روحانیون مبارز هرمزگان گفت: فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قنبر درویشی سه شنبه در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) در جمع بانوان جزیره هرمز بیان داشت: فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن است، در دامن فاطمه(س) دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) و نیز زینب کبری(س) که پیام حسینی و پیام عاشورا را در جهان اعلام کرد، تربیت یافته‌اند.

آیت الله درویشی عنوان کرد: عصمت و نجابت بی بی دو عالم موجب محبوبیت و ماندگاری ایشان در طول تاریخ است. حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی جاودانه زنان عالم است، شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اسوه و الگویی کامل برای تمام زنانی است که عاشق عفت و فضیلت است.

درویشی اظهارداشت: دین مبین اسلام، فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها -بزرگترین زن تاریخ بشر- را به عنوان نمونه و اسوه‌ زن معرفی می کند.

عضو مجمع روحانیون مبارزهرمزگان گفت: شخصیت دخت نبی مکرم اسلامی می بایست شناسایی، تبیین و الگو سازی شود  چرا که این بزرگ بانوی جهان اسلامی حلقه امتداد ولایت و فلسفه وجودی دو عالم است.

دکتردرویشی در تبیین ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا (س)، بیان داشت: زندگی فاطمه(س) در همسر داری، تربیت فرزند، فرزند بودن برای پیامبر و زن بودن، در جامعه الگویی نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمامی زنان دنیا است.

وی ادامه داد: ایشان در تربیت فرزندان بسیار با عدالت و مراعات رفتار می کردند همچنین در آموختن مسائل به دیگران شوق زاید الوصفی داشتند.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن است، در دامن فاطمه(س) دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) و نیز زینب کبری(س) که پیام حسینی و پیام عاشورا را در جهان اعلام کرد، تربیت یافته‌اند.

آیت الله درویشی بیان داشت: بانوان این مرز و بوم که در مکتب فاطمه زهرا(س) تربیت یافته اند بلند پروازان قله های رفیع ایمان و معرفتند و زیباترین شکوفه های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و به بار نشاندند.

وی ادامه داد: زهرای مرضیه(س) الگوی کامل زن مسلمان است و روز ولادت او به درستی نام روز زن و مادر را به خود گرفته است لیکن می بایست این ایام فرخنده و مبارک را به همه بانوان، مادران و همسران شهید و ایثار گران تبریک عرض کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارزهرمزگان تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیارهای انتخاب شوهر، فنون شوهرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سیاست و سخنوری و … است.

درویشی درادامه سخنان خود خواستار احترام و تبعیت جوانان از مادران خود شد و خاطرنشان کرد: هر جوانی که اطاعت و احترام مادر را سرلوحه زندگی خود قرار دهد هرگز به جهنم راه پیدا نمی کند.

در پایان این مراسم از ۱۱ مادر شهیدی که در قید حیات بودند تجلیل شد و همچنین به ۱۱ نفر از کسانیکه هم نام و یا القاب حضرت فاطمه (ع)  بودند به رسم یابود هدایایی اهدا شد  

کد خبر 4553625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha