۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹

آخرین وضعیت هواشناسی؛

آسمان استان سمنان ابری است/ آغاز بارش‌ها از فردا

آسمان استان سمنان ابری است/ آغاز بارش‌ها از فردا

سمنان - نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ابرها به استان سمنان بازگشته و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارندگی در غالب نقاط استان صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز یکشنبه نشان می‌دهند که سامانه کم فشار بارشی از فردا به استان سمنان وارد شده و احتمال بارش باران در شهرهای استان بالا می‌برد، همچنین پیش بینی هواشناسی برای امروز، آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

به این ترتیب باید گفت همزمان با روز طبیعت غالب نقاط استان سمنان ابری و احتمال بارش باران نیز وجود دارد، همچنین دمای هوا نیز نسبت به روز یکشنبه دو تا چهار درجه سردتر می‌شود.

هم زمان با صبح یکشنبه دمای هوای مرکز استان سمنان ۱۲ درجه بالای صفر است، امروز سمنان در زمره معدود نقاط استان است که آسمانی آفتابی و صاف دارند اما برای فردا آسمان این شهرستان ابری، همراه با بارش باران و وزش باد پیش بینی شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز، دوشنبه و سه شنبه به ترتیب ۱۹ و هشت درجه بالای صفر، ۱۶ و ۱۱ درجه بالای صفر و ۱۷ و هفت درجه بالای صفر گزارش می‌شود.

شاهرودی‌ها نیز صبح یکشنبه را با آسمانی نیمه ابری آغاز کردند پیش بینی هواشناسی برای فردا و پس فردای این بزرگترین شهرستان دیار قومس، افزایش ابر، وزش باد، بارش باران خواهد بود، بیشینه و کمینه دمای هوا برای روز یکشنبه ۱۸ و هشت درجه بالای صفر و برای روز دوشنبه ۱۵ و ۱۰ درجه بالای صفر است که نشان از کاهش محسوس دما می‌دهد.

دیار صد دروازه نیز شرایط مشابهی دارد، شمال این شهرستان آسمانی ابری دارد و از فردا سامانه کم فشار بارشی در دامغان نیز مستقر می‌شود، احتمال بارش باران برای فردا و پس فردا در این شهرستان وجود دارد، همچنین در برخی مناطق هشدار مربوط به آب گرفتگی معابر و سیلاب‌ها نیز داده شده است.

صبح نیمه ابری میامی با دمای هوای هشت درجه بالای صفر همراه است، بیشینه و کمینه دمای هوای شرقی نشین استان سمنان برای یکشنبه ۱۷ و هشت درجه بالای صفر است، برای روز سه شنبه اما دمای هوا در میامی به کمترین میزان خود در پنج روز اخیر رسیده و شاهد دمای هوای ۱۴ و شش درجه بالای صفر در بیشینه و کمینه خواهیم بود.

برای گرمسار نیز مانند سایر نقاط استان سمنان بارش باران از فردا پیش‌بینی می‌شود، امروز نیز آسمان ابری است و دماسنج‌ها عدد ۱۵ را نشان می‌دهند، دمای هوای ایوان کی نیز ۱۲ درجه بالای صفر است اما نم نسبی ۵۱ درصدی هوایی نسبتاً مطبوع را برای این شهرستان غرب نشین به همراه آورده است.

در نهایت باید گفت استقرار سامانه کم فشار بارشی از فردا در استان سمنان سبب تغییر در وضعیت آب و هوا می‌شود، همچنین بارش باران، افزایش ابرها، مه صبحگاهی، وزش باد و احتمال جاری شدن سیلاب در برخی نقاط پیش بینی هواشناسی برای دیار قومس در روز طبیعت است.

کد خبر 4578745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha