۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹

مشاور وزیر بهداشت خبر داد؛

ارائه ۴۰ میلیون خدمت بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان کشور

ارائه ۴۰ میلیون خدمت بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان کشور

مشهد- مشاور وزیر بهداشت گفت:تاکنون ۴۰ میلیون خدمت در بخش دهان و دندان به دانش آموزان مقاطع مختلف کشور داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالله هروی صبح شنبه در مراسم روز دندانپزشک که در مرکز بهداشت خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته خصوصاً پس از اجرای طرح تحول سلامت در حوزه دهان و دندان به انجام رسیده که بخشی از کمبودهای این حوزه را جبران کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها در این حوزه اجرای برنامه ملی سلامت دهان و دندان در مدارس کشور بود به صورتی که تاکنون ۴۰ میلیون خدمت در این بخش به دانش آموزان مقاطع مختلف داده شده است.

ناظر کشوری برنامه‌های سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت ۲ هزار و۴۰۰ واحد دندانپزشکی در کشور تجهیز و نوسازی شد و اجرای طرح دندانپزشک خانواده در دستور کار قرار گرفت. با اجرای برنامه تحول یک هزار و ۴۳۶ دندانپزشک به مجموع دندانپزشکان کشور افزوده و در سه هزار و ۱۰۰ واحد دندانپزشکی حوزه بهداشت فعال شدند.

هروی گفت: اجرای طرح دندانپزشک خانواده با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و دانش آموزان کمتر از ۱۴ سال در ۲ هزار مرکز خدمات جامع سلامت در حال حاضر مشغول ارائه این نوع از خدمات هستند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور اظهار کرد: استقرار ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی طی سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات به ساکنان مناطق کمتر برخوردار و اجرای برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم به انجام رسیده است.

کد خبر 4589213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha