نوشته آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی؛

کتاب تربیت دینی کودک منتشر شد

کتاب تربیت دینی کودک منتشر شد

کتاب تربیت دینی کودک نوشته آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تربیت دینی کودک نوشته آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی به همت دفتر نشر معارف به بهای ۳۰ هزار تومان در سال ۹۷ منتشر شد.

این کتاب که از ۲۷۶ صفحه تشکیل شده سلسله بحث‌هایی در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی است و از مهمترین ویژگی‌های آن، ملاحظه رابطه طولی بین مسائل و بازگرداندن کثرت فرعی به وحدت اصلی است.

نویسنده در این سلسله بحث‌ها به مبانی، اصول و روش‌های تربیت دینی و قواعد رابطه بین مربی و متربی می‌پردازد و با ژرف‌نگری منحصر به فردی دُرَر گران‌بهایی را از قرآن و روایات عرضه می‌نماید که در نوع خود بدیع و از مصادیق تولید علم در حوزه علوم انسانی و علوم تربیتی به حساب می‌آید آن هم در زمانی که محیط دانشگاه‌ها دستخوش انقلاب فرهنگی و ذهن اساتید و دانشجویان درصدد بازیافتن نقاط اساسی جدایی فرهنگ اسلامی از فرهنگ غربی بود از این‌رو ترجیع‌بند و تکیه‌گاه کلام، انقلاب فرهنگی و مقدمات، اسباب، نتایج و آثار آن بوده است.

برخی از موضوعات این کتاب عبارت است از: تربیت و علوم انسانی، اصالت ما فی‌الانسان نسبت به ما فی‌الشرایط، تربیت و انقلاب‌های اجتماعی، مربی و تدبیر دو جنبه درونی شاگرد، تربیت و تلقی صحیح از حیات و مرگ، تربیت و آرزوی انسان، تربیت استعماری، تربیت و تعلیم، فلسفه و روش تنبیه و….

کد خبر 4592028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha