۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶

سخنگوی شورای شهر شیراز اعلام کرد:

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز

شیراز _ سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شیراز خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نواب قائدی در مراسم تجلیل از فعالان و عوامل ایجاد ایمنی در حوزه حمل و نقل که با حضور اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور و دیگر مدیران شهری به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل برگزار شد، گفت: این روز فرصت است تا به اهمیت کار این قشر از جامعه که همواره در جهت حفظ جان و سلامتی مردم تلاش می‌کنند، توجه بیشتری شود.

وی اظهار کرد: کلانشهر شیراز در سالی که گذشت با کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت رتبه اول کاهش تصادفات شهری و تلفات جانی در کشور را داشته است.

قائدی خاطر نشان کرد: این موفقیت مهم حاصل تلاش عوامل مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک است و در این راستا شورای اسلامی شهر شیراز از هرگونه اقدامی که منجر به کاهش تلفات و تصادفات شهری شود حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در کاهش تصادفات شهری و حفظ ایمنی شهروندان مؤثر بوده است اشاره کرد و افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری از جمله بلوارهای رحمت، شهید چمران، معالی آباد، اتحاد، خلیج فارس، جانبازان، حسینی الهاشمی، مدرس، جمهوری، دکترحسابی و برخی معابر دیگر، طراحی و اجرای پلان‌های ایمنی برای پروژه‌های عمرانی سطح شهر نظیر تقاطع شهدای کشن، تقاطع جوادیه، اصلاح هندسی معابر سطح شهر، ساخت و نصب پل‌های هوایی عابر پیاده، اجرای ۱۴۰ کیلومتر خط کشی محوری، ۱۰۰۰ بلوک خط کشی عابر پیاده به منظور ایمن سازی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی در بلوارها و معابر شهری و.... بخشی از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده که در کاهش تصادفات شهری و کسب عنوان رتبه اول کاهش تصادفات شهری در کشور نقش بسزایی داشته است.

وی نقش دیگر دستگاه‌های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس راهور را نیز در روند کاهشی تصادفات مهم قلمداد و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها خصوصاً فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تصادفات، شاهد روزهای بدون حوادث رانندگی باشیم.

کد خبر 4605541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha