۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۶:۴۰

/ آخرین تحولات عراق /

افزایش تلفات ارتش آمریکا / لغو سفر نوری المالکی به شمال عراق برای عیادت از طالبانی

با کشته شدن پنج نظامی دیگر ارتش آمریکا در عراق طی 24 ساعت گذشته تا کنون، شمار تلفات نظامی آمریکا از زمان جنگ علیه عراق در مارس 2003، به 3211 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد : چهار نظامی آمریکایی بر اثرانفجار دو بمب در مسیر عبور گشتی آنها در شرق بغداد کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش آمریکا پیشتر از کشته شدن پنج نظامی خود در مناطق مختلف عراق خبر داده بود.

ارتش آمریکا امروز جمعه نیز از کشته شدن یک نظامی خود بر اثر انفجار بمب در استان صلاح الدین در شمال بغداد و جان باختن یک نظامی دیگر به دلایلی که ارتباط با عملیات نظامی در استان الانبار ندارد؛ خبر داد.

با کشته شدن این پنج نظامی، شمار تلفات ارتش آمریکا در عراق از زمان جنگ علیه این کشور در مارس 2003، بر اساس آمار وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)  به 3211 نفر رسید.

فرار بیش از 10 زندانی از پایگاه نظامیان انگلیسی در نزدیک بصره

یک منبع امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کرد: بیش از 10 زندانی عراقی امروز از پایگاه الشعیبه به عنوان یکی از مقرهای ارتش انگلیس در منطقه بصره فرار کردند.

بصره 19 فوریه گذشته( 30 بهمن) شاهد تظاهرات خانواده های عراقی  بود که خواستار آزادی فرزندان خود از بازداشتگاه نظامیان انگلیسی شده بودند.

انگلیس در حال حاضر 7100 نظامی خود را در جنوب عراق به ویژه در بصره مستقر کرده است.

لغو سفر نوری المالکی به شمال عراق به سبب شرایط بد آب و هوایی

یک منبع رسمی در منطقه کردستان عراق امروز اعلام کرد که بدی شرایط آب و هوایی در شهر سلیمانیه مانع از فرود هواپیمای حامل نوری المالکی نخست وزیر عراق برای عیادت از جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشور شد.

طالبانی چهارشنبه 23 اسفند پس از گذراندن دوران درمان در اردن که بیش از دو هفته طول کشید؛ به سلیمانیه واقع در 230 کیلومتری شمال بغداد بازگشت.

کد خبر 461927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha