۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۳

در نشست عوامل برنامه مطرح شد؛

«سرسفره خدا» را نباید با «عموپورنگ» مقایسه کنید/ خرق عادت سحرگاهی

«سرسفره خدا» را نباید با «عموپورنگ» مقایسه کنید/ خرق عادت سحرگاهی

عوامل ویژه برنامه رمضانی «سر سفره خدا» در نشستی رسانه‌ای درباره رویکرد محتوایی و ساختاری این برنامه توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری برنامه رمضانی «سر سفره خدا» امروز یکشنبه ۱۹ خرداد با حضور عوامل این برنامه و اصحاب رسانه در سازمان صداوسیما برگزار شد.

این نشست با حضور حمیدرضا عطارد تهیه‌کننده، حسن محسن ی نویسنده، احسان مهدی امیرسهیلی بازیگر، حامد مدرس مجری، محمدحسین بخشی‌زاده سردبیر برگزار شد.

زهره سادات فاطمی سردبیر بخش مهمان و ناظر محتوایی درباره نحوه حضور مهمانان در این برنامه عنوان کرد: ما از دی ماه سال گذشته کار تحقیق و دعوت از مهمانان را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ما دنبال افرادی بودیم که سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند و امسال سراغ کسانی رفتیم که علاوه بر سبک زندگی نوعی تاثیر اجتماعی هم دارند و الگویی برای ساختن آینده خود داشته‌اند. از جمله مهمانانی که ما درباره آنها مستند هم ساختیم و به دوران کودکیشان هم پرداختیم ادواردو آنیلی بود.

فاطمی اضافه کرد: همچنین سعی کردیم مهمانانمان کودک داشته باشند و حتی مهمان اصلی برنامه را کودک قرار دادیم. ما دنبال دعوت کردن چهره‌ها نبودیم قصدمان چهره سازی بود و امسال فکر کردیم فردی بیاید که علاوه بر سبک زندگی، نسبت به اتفاقات پیرامون خود نیز بی تفاوت نباشد.

فاطمی یادآور شد: ما ۸۶ کودک روی آنتن داشتیم و گروه‌های سرود را در برنامه دعوت کردیم. از محصولات فرهنگی در حوزه کودک مثل انیمیشن پیامبران نیز حمایت کردیم.

در ادامه عطارد تهیه‌کننده برنامه نیز درباره مهمانان این برنامه با توجه به سن کودکان اظهار کرد: ماهیت این برنامه از دیگر برنامه‌ها متفاوت است، هر مهمانی را نمی‌توانید دعوت کنید هم به خاطر جنس برنامه و هم زمان برنامه که سحرهای رمضان روی آنتن می‌رفت. ما مهمانان زیادی را دعوت کردیم که مجوز حضور آنها صادر نشد بنابراین همه مولفه‌های انتخابی در دست تیم برنامه ساز نیست.

وی اضافه کرد: از طرفی تعداد مهمانانی که به برنامه کودک بیاید کم است، در برنامه کودک مگر چند نفر را می‌توانید بیاورید که روی آنتن حرف بزند و کار ویژه‌ای هم انجام داده باشد. با این حال لیست مهمانان ما چند برابر بیشتر از آنچه بود که روی آنتن دیده شد.

عطارد در بخش دیگر درباره جذابیت برنامه برای مخاطب کودک گفت: ما با پلاتوهای نمایشی طنز سعی کردیم هم حال کودکان خوب باشد هم محتوای مورد نظر را ارائه کنیم.

تهیه کننده سر سفره خدا تاکید کرد: ما نسبت به خود خیلی قصاب هستیم، خود را درگیر برنامه می‌کنیم و امسال بازخوردها نشان داد که درصد بالاتری با برنامه ارتباط برقرار کردند.

در بخش دیگر این نشست حامد مدرس مجری برنامه در پاسخ به دلیل پخش زنده برنامه عنوان کرد: من از برنامه زنده حمایت می‌کنم هرچند اجرای برنامه، مدیریت بخش‌های نمایشی و پلاتوها بسیار سخت است اما تاثیرگذاری چنین اجرایی نسبت به برنامه تولیدی بسیار بیشتر است. برنامه تولیدی طراوت ندارد اما نفس به نفس بودن با مخاطب به ما انرژی می‌دهد.

امیرسهیلی، یکی از بازیگران برنامه نیز در سخنانی با تاکید روی بازخورد برنامه‌های زنده گفت: من سال‌هاست کار کودک می‌کنم از زمانیکه در شبکه یک برنامه پورنگ را تولید کردیم تا همین سال‌ها که محله گل و بلبل را داشتیم اما مخاطب هنوز هم خاطره برنامه‌های زنده با پورنگ را به خاطر دارد.

عطارد نیز در ادامه گفت: شبکه اصرار زیادی داشت که برنامه به صورت تولیدی برود. آمارهای شبکه‌های جهانی را در آورده بود و با استناد به اینها می‌خواستند برنامه تولیدی باشد اما ما هم برای پخش زنده استدلال‌هایی داشتیم. ما حدود ۱۰۰ نفر دور هم بودیم و هیجانی را تجربه می‌کنیم و آن طرف حتی یک نفر با این هیجان زندگی کند ما به هدف خود رسیده‌ایم.

حامد مدرس مجری برنامه نیز عنوان کرد: این برنامه بازپخش هم داشت و اتفاقاً ما مخاطبانی داشتیم که می‌گفتند هم برنامه زنده را می‌بینند، هم تکرار را و هم عده‌ای از طریق سایت برنامه را دنبال می‌کردند.

سهیلی در بخش دیگر نشست درباره بازیگری در این برنامه گفت: اصول و قواعد بازیگری در مقابل دوربین زنده بسیار فرق می‌کند و باید مدیوم و تکنیک‌های چنین برنامه‌ای را بلد باشیم. ممنوعیت‌هایی در گفتار، شوخی و کنش داریم که همه اینها بسیار نفس گیر است.

وی با اشاره به این سختی و دیده نشدن‌ها اظهار کرد: ما سال‌هاست در این حوزه کار کنیم اما هیچ وقت کنفرانس مطبوعاتی نداشته‌ایم. من با برنامه‌های پورنگ و محله گل و بلبل همکاری داشته‌ام اما فکر نمی‌کنم حتی محله گل و بلبل دیگر ساخته شود چون سختی‌های زیادی متحمل شدیم که کسی متوجه نشده است.

بخشی زاده سردبیر برنامه نیز در این نشست بیان کرد: ما بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی به موضوعات مورد نظرمان پرداختیم. مسئولیت نسبت به طبیعت یا کشور و… از جمله موضوعات ما بود. در مورد مهمان باید گفت بچه‌ها وقتی الگوهای رفتاری را می‌بینند برایشان باورپذیر می‌شود.

اولیایی از دیگر عوامل تیم محتوایی برنامه نیز گفت: بحث محتوا را از دیگر تهیه‌کنندگان مطالبه کنید آقای عطارد دو سردبیر آورده است. کاش از مهران مدیری و رامبد جوان پرسیده شود سردبیر محتوایی آنها کیست و بر چه مبنای علمی و روانشناسی صحبت می‌کنند.

در بخش دیگر مدرس درباره محتوای برنامه گفت: من به عنوان مجری با دیگر عوامل بحث‌های زیادی داشتیم و خیلی صحبت می‌کردیم که محتوا را چگونه ارائه دهیم که مخاطب محتوا را پس نزند.

عطارد نیز در پایان جلسه گفت: خیلی تلاش کرد که سحر در رمضان بچه‌ها را بخندانیم و این یک خرق عادت بود که پیش از این در تلویزیون نداشتیم. این مجموعه تازه شکل گرفته است و چهار سال هنوز زمان زیادی نیست و نباید با برنامه‌هایی مثل پورنگ مقایسه شود.

کد خبر 4636151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha