۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷

در واکنش به رزمایش ناتو در بالتیک؛

واکنش روسیه به رزمایش ناتو؛تمرین غرق‌کردن زیردریایی و حملات موشکی

واکنش روسیه به رزمایش ناتو؛تمرین غرق‌کردن زیردریایی و حملات موشکی

تمرین غرق‌کردن زیردریایی و حملات موشکی روسیه در منطقه «کالینینگراد» در واکنش به رزمایش ناتو در حوزه بالتیک ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، همزمان با رزمایش تحریک آمیز ناتو و آمریکا در حوزه دریای بالتیک یعنی در شرق روسیه موسوم به «بالتاپس» (BALTOPS) با حضور هزاران نظامی آمریکا و اروپایی، مسکو نیز در اقدامی متقابل تمرین غرق کردن زیردریایی های دشمن و حملات موشکی علیه آنها را به اجرا گذاشت.

بر اساس اعلام این منبع، روسیه هم از زمان آغاز رزمایش گسترده ناتو در چهارشنبه گذشته، نیروی دریای روسیه همراه با پایش دقیق اوضاع و تمرین غرق کردن زیردریایی و حملات موشکی به دشمن فرضی را در منطقه «کالینینگراد» به اجرا گذاشت.

این درحالیست که چهل و هفتمین رزمایش مشترک ۱۸ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» موسوم به «عملیات‌های بالتیک» موسوم به «بالتاپس» (BALTOPS) به سرکردگی آمریکا از هفته گذشته از بندر «کیل» واقع در آلمان در دریای بالتیک آغاز شد.

در این رزمایش که بزرگترین رزمایش دریای بالتیک به شمار می‌رود، کشورهای ترکیه، بلژیک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا و انگلستان و همچنین سوئد و فنلاند شرکت دارند.

این رزمایش با مشارکت بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ نظامی، ۵۰ فروند کشتی و زیردریایی و ۴۰ فروند هواپیما در حال برگزاری است.

هدف از رزمایش فوق، پاکسازی بمب‌های دریایی، توسعه پدافندهای هوایی و آموزش نیروهای نظامی در قبال حملات احتمالی دشمن عنوان شده است.

کد خبر 4641450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha