۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳

بانوی کارآفرین پارک فناوری خراسان در میان ۱۰ هنرمند شاخص جهان

بانوی کارآفرین پارک فناوری خراسان در میان ۱۰ هنرمند شاخص جهان

پژوهشگر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان در مسابقات جهانی رامبراند هلند به عنوان یکی از ۱۰ هنرمند شاخص جهان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، گلبهار حیاتی بانوی کارآفرین و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دوره رشد مقدماتی مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان که در هنر کلاژ دارای عناوینی نظیر تعاونی برتر ملی در سال ۹۶ و تعاونی برتر استانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ است، با شرکت در مسابقه جهانی رامبراند هلند توانست در میان ۱۰ هنرمند شاخص جهان قرار گیرد.

حیاتی گفت: در تهیه این اثر هنری از ۱۰۰ هزار قطعه میلی‌متری استفاده شده است.

وی در خصوص هنر کلاژ افزود: کلاژ یا قطاعی پارچه هنر استفاده از اشیا به جای رنگ است.

حیاتی با اشاره به مسابقه جهانی رامبراند گفت: در این مسابقه بیش از ۸هزار و ۳۰۰ نفر شرکت کرده بودند که ۱۰ نفر به‌عنوان هنرمند شاخص انتخاب شدند.

وی ادامه داد: من تنها نماینده از ایران و آسیا هستم که در این مسابقه شرکت کرده و همچنین این اثر به مدت ۲هفته در موزه سلطنتی هلند نمایش داده خواهد شد.

حیاتی در خصوص مختصات این اثر افزود: نام این اثر «نگهبانان شب»، اثر معروف رامبراند، نقاش هلندی است که با تکنیک کلاژ (قطاعی پارچه) با بهره‌گیری از ۱۰۰ هزار قطعه پارچه در ابعاد و رنگ‌های مختلف تهیه شده است.

وی تاکنون توانسته بیش از ۲۰۰ اثر فاخر از هنرمندان جهان و نیز مکان‌های تاریخی بسیاری را از ایران و سراسر جهان با تکنیک کلاژ به تصویر بکشد.

کد خبر 4643246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha