۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶

توسط نشر نو؛

«قدرت بی‌قدرتان» و «اینک خزان» به چاپ دوم رسیدند

«قدرت بی‌قدرتان» و «اینک خزان» به چاپ دوم رسیدند

ترجمه دو کتاب «قدرت بی‌قدرتان» نوشته واسلاو هاول و «اینک خزان» اثر اویگن روگه به‌تازگی با چاپ دوم توسط نشر نو به بازار نشر عرضه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «قدرت بی‌قدرتان» نوشته واسلاو هاول با ترجمه احسان کیانی‌خواه به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است.

چاپ اول این ترجمه، اسفند سال گذشته وارد بازار شد و حالا نسخه‌های چاپ دومش عرضه شده‌اند. نسخه اصلی این کتاب، در سال ۱۹۹۲ توسط انتشارات وینتیج در نیویورک چاپ شده است.

واسلاو هاول، رئیس‌جمهور فقید جمهوری چک، نویسنده و نمایشنامه‌نویسی بود که یکی از دشمنان مهم کمونیست به شمار می‌رفت و مقاطع زمانی مختلفی را هم به دلیل این دشمنی در زندان کمونیست‌ها سر کرد. مخالفان حکومت پلیسی و خفقان کمونیستی در اروپای شرقی جزوه‌ها یا رساله‌های غیرقانونی را با نام سامیزدات منتشر می‌کردند که در قالب شب‌نامه به دست مخاطبان می‌رسید. «قدرت بی‌قدرتان» یکی از سامیزدات‌ها بود و هاول آن را به یکی از فلاسفه معاصرش تقدیم کرد که حین بازجویی کمونیست‌ها جان داد.

«قدرت بی‌قدرتان» ۲۲ بخش دارد و نگارشش اکتبر ۱۹۷۸ به پایان رسیده است. این کتاب با ترجه پل ویلسون چندمرتبه به زبان انگلیسی منتشر شد و در کشورهای مختلف عرضه شد.

چاپ دوم این کتاب با ۱۶۴ صفحه و قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب دیگری که این ناشر به‌تازگی با چاپ دوم به بازار عرضه کرده، رمان آلمانی «اینک خزان» نوشته اویگن روگه با ترجمه محمد همتی است که چاپ اولش شهریور ۹۷ به بازار آمد.

این کتاب در سال ۲۰۰۹ جایزه آلفرد دوبلین را و در سال ۲۰۱۱ جایزه کتاب سال آلمان و همچنین جایزه اسپکته را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز اقتباس سینمایی این اثر ساخته و اکران شد. رمان «اینک خزان» تا به حال به ۳۳ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

اویگن روگه متولد سال ۱۹۵۴ در آلمان، نویسنده و مترجم نمایشنامه‌های چخوف است. «اینک خزان» به دلیل اشراف روگه به ظرفیت‌های زبان آلمانی در تولید روایت طنز گزنده و محتوایی، و احاطه‌اش به تاریخ و تجربه زندگی در آلمان شرقی؛ یک اثر موفق است.

چاپ دوم این کتاب هم با ۴۴۸ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان به بازار آمده است.

کد خبر 4647227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha