به وسیله پدهای متصل به سر؛

بازوی رباتیکی که با قدرت فکر شما کار می کند

بازوی رباتیکی که با قدرت فکر شما کار می کند

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده محققان با قراردادن پدهایی روی سر فرد به او قدرت دادند تا یک بازوی رباتیک را با کمک افکارش کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، دانشمندان یک بازوی رباتیک ابداع کرده اند که با مغز انسان و از طریق افکار او کنترل می‌شود.

در همین راستا محققان دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ و دانشگاه مینه سوتا ویدئویی جالب منتشر کرده اند. در این ویدئو فردی با استفاده از یک دستگاه نوآورانه نقطه سفیدی روی نمایشگر رایانه را دنبال می‌کند.

فرد با استفاده از پدهایی که به بخش بیرونی سر او متصل شده این بازو را کنترل می‌کند. در گذشته فناوری مشابه در صورتی کار می کرد که با حسگرهایی به داخل جمجمه فرد متصل می‌شد.

اما روش غیر تهاجمی اتصال مغز به یک عضو مصنوعی و اضافی مسیر را برای رونمایی از فناوری‌های جدیدی فراهم می‌کند که به کمک افراد معلول می آیند.

به هرحال فناوری مذکور «الکتروانسفالوگرافی» (EEG) نام دارد و با رصد پالس های الکتریکی مغز فعال می‌شود. حسگرهایی که دور سر قرار می‌گیرند مکان ارسال سیگنال مغزی را ردیابی می‌کنند تا نوع حرکت را مشخص کنند. در مرحله بعد این اطلاعات به رایانه منتقل و سیگنال‌هایی برای کنترل بازوی رباتیک ابداع می‌شود.

به گفته محققان این سیستم روی ۶۸ نفر آزمایش شده است. هر فرد نیز ۱۰ بار با این سیستم کار کرده است.

نتیجه این تحقیق در ژورنال Science Robotics منتشر شده است.

کد خبر 4647483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha