۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷

معاون دانشگاه خبر داد:

نخستین «دانش شهر» دانشگاه آزاد در واحد نجف آباد تأسیس می‌شود

نخستین «دانش شهر» دانشگاه آزاد در واحد نجف آباد تأسیس می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین دانش شهر این دانشگاه با رویکرد شهر هوشمند در واحد نجف آباد تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید از واحدهای اصفهان و نجف آباد دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها، اظهار داشت: برای دستیابی به نسل سوم دانشگاه، باید فضایی ایجاد کنیم که اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان به این باور برسند که در دانشگاه سهم دارند.

وی افزود: باید نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و نگاهی سیستمی و کلان به حوزه فناوری و نوآوری داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: باید نیازهای جدید جامعه و کشور را شناسایی کنیم و بر اساس این شناخت به باز تعریف نقش و جایگاه دانشگاه برسیم. در این راستا قرار است نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور با رویکرد شهر هوشمند، به منظور استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مجتمع‌های صنفی و خدماتی در واحد نجف آباد تأسیس شود.

وی در بازدید از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، گفت: امروز نیازمند آن هستیم تا به دور از هر گونه شعار و بزرگنمایی شناخت خود نسبت به نقاط ضعف و قدرتمان را واقعی سازیم و بر اساس نقاط قوت و توانمندی‌هایمان برنامه‌ریزی و پیش‌روی کنیم.

معاون تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه های نسل اول آموزش محور بودند و افراد با گرفتن مدرک مشغول به کار می‌شدند، در نسل دوم، دانشگاه به سمت پژوهش محور بودن سوق یافت و در نسل سوم، کارآفرینی محور فعالیت‌های دانشگاه شد و امروز در حال گذر از نسل سوم به چهارم دانشگاهها هستیم، نسلی که در آن، دانشگاه جامعه را هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل سوم با توجه به شرایط، نیازمند مؤلفه‌هایی نظیر مراکز رشد، فعالیت‌های دانش‌بنیان و حرکت‌های شتاب‌دهنده هستیم و روش مدیریت در این نوع دانشگاه‌ها مبتنی بر هدایت جامعه به سمت کارآفرینی است. از این رو باید فرصت‌ها را به نحو احسن شناسایی کرده و در جهت استفاده بهینه از این فرصت‌ها، گام‌های عملی برداریم.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: اگر چه در گذشته دانشگاه‌های دولتی در نسل اول و دوم دانشگاه‌ها، پیشگام بوده‌اند، ولی دانشگاه آزاد اسلامی است که در دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین پیشگام و پیشقدم است تا بتواند برای کشور منشاء خیر و برکت باشد.

کد خبر 4658855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha