۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱

فرماندار شاهرود:

وزارت نیرو موضوع آلودگی آب شاهوار را پیگیری می‌کند

وزارت نیرو موضوع آلودگی آب شاهوار را پیگیری می‌کند

شاهرود - فرماندار شاهرود بابیان اینکه باید از حداقل آب موجود حراست و بیشترین استفاده را کرد، گفت: موضوع آلودگی آب شاهوار از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی بعدازظهر جمعه در نشست هم‌اندیشی شهرداران، رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران بخش بسطام و بخشداران به میزبانی  قطری شاهرود بابیان اینکه موضوع بحران و کمبود آب این شهرستان از طریق دیدار با حاج رسولی‌ها معاون وزیر نیرو در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: با توجه به کمبود آب باید از حداقل آب موجود حداکثر استفاده را کرد و آب‌های بند خاکی، سدها، و رودهای جاری مورد بهره‌وری درست واقع شود.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که اگر آلودگی آبی فلزات سنگین در منطقه معدن‌کاوی کوه شاهوار وجود دارد وزارت نیرو از این طریق به صورت جدی وارد عمل شده و این موضوع را در اولویت رسیدگی خود قرار دهد.

اختصاص نیمی از اعتبارات آبخیزداری استان به شاهرود

فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه باید به روستاهای فاقد آب شرب از طریق تانکر کمک شود، ابراز داشت: شغل مردم در اکثر روستاهای شهرستان دامداری و کشاورزی است که باید برای ماندگاری آن‌ها زیرساخت‌های موردنیاز به ویژه آب تامین شود.

محمدی ضمن بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه اولین خواسته مردم تامین آب شرب و کشاورزی است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت که به صددرصد این مهم دست‌یافتیم اما توفیقاتی خوب نیز داشتیم و با اقدامات اولیه در بخش بسطام توانستیم قسمتی از مشکل را برطرف کنیم که مابقی اقدامات تامین آب نیز نظیر حفر چاه و استفاده از چاه دستگاه‌های اداری در شرف انجام است.

وی ضمن بیان اینکه از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری در کل استان سمنان ۱۰ میلیارد تومان سهم شاهرود بوده است، افزود: به این معنا که نیمی از اعتبارات آبخیزداری در این شهرستان هزینه شده است که امیدواریم با بارندگی‌های خوب فروردین ماه بخشی از این آب در زمین تزریق‌شده و سیکل کامل شود.

لزوم تبدیل شاهرود به اقامتگاه و مقصد گردشگری

فرماندار شاهرود همچنین ضمن بیان اینکه در دیدار با مسئولان آبخیزداری کشور این پیشنهاد داده شد که کار به صورت مشارکتی انجام شود، ابراز داشت: نتوانستیم منابع طبیعی را مجاب کنیم که به‌جای پیمانکار کار را به دهیاران و شوراها بسپارد تا این بخش از نیروی مردمی کار را انجام دهند.

محمدی بابیان اینکه در سفر رئیس جمهور به شاهرود دو موضوع راه و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: ایجاد جاده دسترسی کلاته خیج، مزج و جیلان به میامی یکی از مواردی بود که در این سفر ردیف اعتباری گرفت تا ارتباط اقتصادی قوی بین نواحی مرکزی ایران، شمال و خراسان ایجاد شود.

وی بابیان اینکه ایجاد کریدور قوی می‌تواند به ایجاد شغل پایدار منتهی شود، افزود: با توجه به قرار گرفتن شاهرود در مسیر بین حرم تا حرم و عبور میلیون‌ها زائر و مسافر از این خطه می‌توان با قوی‌تر کردن این کریدور، شاهرود را به اقامتگاه و مقصد گردشگری تبدیل کرد.

مشکلات شوراها حل شود

فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه برای دست‌یابی به توسعه همه جانبه باید دست از اختلافات برداریم، اضافه کرد: برای توسعه همه جانبه نیازمند به گذشت هستیم زیرا اختلافات مانع تحقق این گام می شود و به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای از آب کافی برخوردار است باید نقطه دیگر به کمک آن حوزه بشتابد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: در زمینه جنگل ابر بیشترین پیگیری‌ها صورت گرفت تا این منطقه پایلوت گردشگری به شکل جذاب آماده باشد و گردشگر بعد از یکبار دیدن دوباره به این خطه بازگردد و لذا باید گردشگری اکوتوریسیم پایدار در منطقه تعریف شود.

وی افزود: شوراها به عنوان این جمعیت بزرگ برگزیده و منتخب مردم، انتقال دهند خواسته‌های مردم هستند که اکثریت این جماعت حقوقی دریافت نمی‌کند و حتی بخشی از هزینه‌های شوراهای روستاها را از جیب خود متقبل می‌شوند که باید به این نهاد مردمی که بیشترین نقش در رشد کشور رادارند توجه بیشتر صورت گیرد.

کد خبر 4682792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha