۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بازسازی محور خرم‌آباد- پلدختر با برآورد مالی ۷۵۰ میلیارد

بازسازی محور خرم‌آباد- پلدختر با برآورد مالی ۷۵۰ میلیارد

خرم‌آباد- معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: محور خرم‌آباد- پلدختر با برآورد مالی ۷۵۰ میلیارد تومان و به دستور اکید وزیر راه بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراالله خادمی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه های وزارت راه و شهرسازی در لرستان در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از وقوع سیلاب در لرستان برای بازسازی و ترمیم زیرساخت ها و جاده های لرستان، اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت ادارات راهداری استان های مختلف به همراه ماشین آلات آنها و پیمانکاران دیگر استفاده کردیم.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی محور خرم آباد- پلدختر، عنوان کرد: در این راستا بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی که اعلام کردند این مسیر مطابق وضعیت قبل و بهتر از قبل باید بازسازی شود،  بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مردم ساخت این جاده است، تصریح کرد: در جلسه شورای معاونین و هماهنگی احداث این جاده وزیر دستور دادند که مطالعات این جاده صورت گیرد.

خادمی با تاکید بر اینکه برآورد احداث این جاده بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است، افزود: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی ما مکلف شدیم که مطالعات این جاده به سرعت انجام گیرد و امیدواریم در اولین فرصت قطعه اول آن با برگزاری مناقصه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه این مسیر در دهه های ۳۰ تا ۶۰، بار اقتصادی کشور را بر عهده داشته است، گفت: این مسیر، ارتباط اصلی مرکز و غرب کشور را فراهم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در لرستان پروژه های بزرگی در حال اجرا است، افزود: دو مسیر ریلی در لرستان در حال اجرا بوده، یکی مسیر لرستان به اصفهان بوده که باید حدود ۲۷۰ کیلومتر ریل از ازنا به اصفهان برسد، مسیر دوم پروژه ریلی جنوب کشور است که از دورود- خرم آباد به سمت اندیمشک اجرایی می شود.

خادمی، بیان داشت: همچنین اولین قطعه از آزاد راه خرم آباد- اراک تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 4688199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha