۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳

آیت‌الله سعیدی:

عید قربان عامل وحدت جامعه اسلامی است

عید قربان عامل وحدت جامعه اسلامی است

قم - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عید قربان را عامل وحدت مسلمانان دانست و گفت: در این روز توطئه دشمنان در بدبین‌کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر خنثی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن اشاره به امتحان شدن حضرت ابراهیم(ع) افزود: خداوند قبل از انتصاب ایشان به مقام پیامبری، ایشان را امتحان کرد.

وی افزود: گوشت و خون قربانی به خداوند نمی‌رسد و در اختیار مردم و مؤمنین قرار می‌گیرد بلکه آنچه از این قربانی به سوی آسمان می‌رود تقوای مؤمنین است و تقوا نیز همانند درختی است که در دل‌ها رشد می‌کند.

امام جمعه قم اظهار داشت: عید قربان از دو کلمه عید و قربان تشکیل شده است و علت عید گرفتن  مردم در این روز این است که به فطرت الهی خود باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به قرب الهی باید از همه چیز گذشت، افزود: شهدای مدافع حرم در راه خداوند از همه چیز برای رسیدن به سعادت گذشتند.

آیت الله سعیدی شرط همه اتحادها را ولایت حضرت علی(ع) دانست و افزود: مشکلات جهان اسلام با وحدت مرتفع شده است و دشمنان نیز از وحدت میان ملت‌های اسلامی می‌ترسند.

وی بیان کرد: در رکعت اول نماز عید سوره اعلی قرائت شد که سخن از تزکیه نفس بود و در رکعت دوم نیز در سوره شمس آمده است که کسی که جان خود را تزکیه کند به فلاح و رستگاری می‌رسد.

عید قربان و عید غدیر عامل وحدت مسلمانان و مؤمنان است

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: روز عید سعید قربان و عید غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و مؤمنان است، بنابراین از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و افرادی که آن را گرامی دارند مورد توجه خداوند و حضرت مهدی(عج) قرار خواهند گرفت.

وی بهترین عامل تزکیه و پاکسازی نفس را تقوای الهی دانست و افزود: یکی از جنبه‌های عید قربان تزکیه نفس است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: مناسبت‌های مختلف در دین اسلام برای نزدیکی قلوب مؤمنان نسبت به یکدیگر است و در روز عید قربان توطئه دشمنان برای بدبین کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر خنثی می‌شود.

ویی عید قربان را نمایش وحدت جامعه اسلامی دانست و افزود: مسلمانان در روز عید در مجالس حاضر شده و از مال خود در راه خدا انفاق می‌کنند که این مسائل موجب خوش‌بین شدن مؤمنان نسبت به یکدیگر می‌شود.

کد خبر 4690668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha