۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳

در نخستین روز از هفته دولت؛

چهار طرح آبخیزداری روستای خراسانلو افتتاح شد

چهار طرح آبخیزداری روستای خراسانلو افتتاح شد

زنجان-چهار طرح آبخیزداری روستای خراسانلو از توابع شهرستان ابهر، در نخستین روز از هفته گرامی‌داشت دولت در استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهار طرح آبخیزداری روستای خراسانلو از توابع شهرستان ابهر، در نخستین روز از هفته گرامیداشت دولت و با حضور استاندار زنجان افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند در کنترل سفره‌های زیرزمینی دشت ابهرتأثیر بسزایی داشته باشد، افزود: راه‌اندازی چهار طرح آبخیزداری در روستای خراسانلو از توابع شهرستان ابهر در همین راستا بوده و خوشبختانه در اولین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

خلیل آقاجانلو با یادآوری اینکه اعتباری که برای این طرح در سال گذشته در نظرگرفته‌شده، در حدود یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: اهمیت این طرح‌ها زمانی آشکار می‌شود که بدانیم دشت ابهر، یکی از دشت‌های بحرانی استان بشمار می‌رود و بی‌تردید اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند کمی از شدت این بحران بکاهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری برکات زیادی در روستاها به دنبال داشته و باعث ایجاد انگیزه در بین روستاییان و ممانعت از مهاجرت به شهرها می‌شود، تصریح کرد: روستاها از دیرباز تا به امروز جزو استراتژی‌ترین مناطق در جوامع بشری بشمار می‌رود، به همین خاطر دولت تلاش دارد تا زمینه‌ای را برای تأمین معیشت روستاییان با اجرای طرح‌های مختلف فراهم کند.

آقاجانلو با یادآوری اینکه خوشبختانه در زمینهٔ تأمین اعتبارات طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، شاهد روند خوبی در سال‌های اخیر بودیم، گفت: یکی از پروژه‌های در دست اجرا برای سال‌جاری، عملیات اجرایی آبراهه چرگر است که این امید می‌رود تا پروژه مذکور تا دهه‌فجر امسال به اتمام برسد.

کد خبر 4700286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha