۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی:

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ایجاد بانک جلبک در کشور، فواید اقتصادی و ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد کرده است. این بانک یک ذخیره و ثروت ملی به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به اینکه نخستین بانک ذخایر ژنتیکی اختصاصی جلبک های ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه اندازی شده است، بیان کرد: این بانک تحت عنوان بانک جلبک های ایران فعالیت می کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: این بانک در نظر دارد با گردآوری سویه های خالص بومی و غیر بومی جلبک مرجع مناسبی را برای استفاده پژوهشگران، محققان، کارآفرینان و صنعتگران کشور فراهم آورد و با ایجاد این زیرساخت اساسی جاده علم و عمل را برای مردم هموار کند.

قانعی با بیان اینکه بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری، نگهداری و بهره برداری از گونه های مختلف جلبکی اعم از گونه های بومی و یا غیر بومی کشور ایران فعالیت دارد، عنوان کرد: پس از شناسایی و جمع آوری گونه ها، طرح های مختلف تحقیقاتی و توسعه ای در زمینه صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، انرژی، محیط زیست و آب و فاضلاب بروی آنها انجام می گیرد.

وی ادامه داد: پس از تولید محصولات اولیه به تجاری سازی و تحقیقات و توسعه بازار طرح های نهایی پرداخته و با ارتباط با صنعتگران متبحر به تولید صنعتی و انبوه محصولات می پردازیم.

کد خبر 4721195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha