۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴

معاون نوسازی و اداری سازمان اداری و استخدامی کشور:

اصلاح نظام اداری کشور یک انتخاب نیست بلکه اجبار است

اصلاح نظام اداری کشور یک انتخاب نیست بلکه اجبار است

گرگان- معاون نوسازی و اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به شرایط کشور اصلاح نظام اداری یک انتخاب نیست بلکه اجبار و الزام است و باید همه به سمت آن حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین رفیع زاده بعدازظهر چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهیدرجایی استان گلستان اظهارکرد: دستگاه هایی که در جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار گرفتند به معنای این نیست که هیچ نقصی ندارند و کسانی هم که انتخاب نشدند دلیل بر عملکرد ضعیف آن ها نیست.

وی افزود: عملکرد ارزیابی براساس چارچوب و اصولی است که در قالب فصل یازدهم خدمات کشوری آمده و ممکن بود اگر معیارها عوض شود، نتایج دیگری به دست می آمد.

رفیع زاده ادامه داد: برآیند این فعالیت ها خدماتی است که به مردم ارائه می شود و باید نظام اداری و مدیریتی کارآمد داشته باشیم تا فرآیندهای درست طراحی شود.

وی با بیان این که نظام اداری پویا بستر توسعه کشور است، گفت: اصلاح نظام اداری موضوع پیچیده ای است زیرا با نیروی انسانی و مردم سروکار دارد.

رفیع زاده بیان کرد: دولت یازدهم برنامه های مدونی را برای اصلاح نظام اداری انجام داده و نظام جامع اداری را تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کردیم.

وی به سه نکته مهم که سرمنشا تحولات هستند اشاره کرد و گفت: خدمات الکترونیکی باعث می شود که مردم راحت تر خدمات دریافت کنند و برنامه ریزی شده که دولت همراه را اجرا و عملیاتی کنیم.

رفیع زاده ادامه داد: می توان از ظرفیت دفاتر پیشخوان و مدیریت محلی برای اداره کشور بهره گرفت تا مردم در هر نقطه ای خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: گاهی خدمت بخاطر استعلامات بین دستگاهی معطل می ماند و باید با کوتاه کردن روند، جلوی برخی مشکلات را گرفت.

رفیع زاده با اشاره به این که ارتقاء فرهنگ سازمانی دومین موردی است که تحول ایجاد می کند، گفت: ۳۴ متغیر اصلی احصاء و ابلاغ شده و باید فرهنگ پاسخگویی در تمام سطوح فراهم باشد و کارمندان، مدیران و کارکنان در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: سومین مورد صیانت از حقوق شهروندی است که قانون آن به دستگاه ها ابلاغ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیع زاده بیان کرد: کاهش ۴۰ درصدی شکایات و رشد ۴۰ درصدی رضایتمندی مراجعان را برنامه ریزی کردیم و باید دستگاه ها در این زمینه همت بیشتری کنند.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط کشور اصلاح نظام اداری یک انتخاب نیست بلکه اجبار و الزام است و  باید همه به سمت آن حرکت کنند.

کد خبر 4722450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha