۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹

در آستانه بازگشایی مدارس؛

۶ هزار کلاس درس میزبان دانش‌آموزان استان سمنان هستند

۶ هزار کلاس درس میزبان دانش‌آموزان استان سمنان هستند

سمنان – مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه امسال شش هزار کلاس درس میزبان دانش‌آموزان استان خواهند بود، گفت: این مدارس میزبان ۱۲۰ هزار دانش‌آموز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر آدینه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای بزرگ این شهر ضمن بیان اینکه درمجموع ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: امسال شش هزار کلاس درس از این دانش‌آموزان در سراسر استان میزبانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مدرسه جدید در دست‌ساخت در استان سمنان وجود دارد، افزود: با جذب اعتبارات خیران و تأمین تجهیزات لازم این مدارس در سال تحصیلی آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

احداث نیمی از مدارس استان سمنان با اعتبارات خیران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اهمیت ویژه حضور خیران در احداث فضاهای آموزشی خاطرنشان کرد: نیمی از مدارس استان با اعتبارات خیران احداث می‌شوند و مشارکت خیران، سمنان در رتبه خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور قرار دارد.

دستورانی بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی را در دستور کار دانست و گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه گلی و خشتی در استان سمنان وجود ندارد.

وی از هوشمند سازی مدارس استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح مدارس هوشمند در مناطق روستایی و حاشیه‌ای استان از دیگر رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش است که با تأمین اعتبارات لازم این طرح به‌زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: با رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آموزش‌وپرورش می‌توان گامی مؤثر در راستای تعالی نظام تعلیم و تربیت برداشت.

کد خبر 4723664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha