۱ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۸

با دستور استاندار کردستان:

کارگروه بررسی وضعیت کارگران ساختمانی کردستان تشکیل می شود

کارگروه بررسی وضعیت کارگران ساختمانی کردستان تشکیل می شود

سنندج – استاندار کردستان خواستار تشکیل کارگروهی در راستای بررسی و برنامه ریزی در راستای رفع مشکلات و کاستی های پیرامون فعالیت های کارگران ساختمانی کردستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مراد نیا در نشستی با حضور اعضای انجمن های کارگری کردستان و شماری از مدیران مشکلات حوزه کارگری در استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

اعضای انجمن های کارگری استان کردستان در این جلسه خواستار تعیین مکانی به منظور استقرار و ساماندهی کارگران شدند که استاندار نیز بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

بهمن مرادنیا در این خصوص اظهار داشت: شهرداری به جد پیگیر ساماندهی دستفروشان و وانت بارداران است که خود این افراد چندان تمایلی ندارند اما جای گله مندیست که در رابطه با طیف زحمتکش کارگری که مایل به ساماندهی و استقرار هستند کاری نکرده است.

وی از شهرداری سنندج خواست، ظرف ۲ هفته در مورد تعیین مکانی به منظور استقرار کارگران اقدام کند و در صورت ناتوانی شهرداری، معاونت عمرانی استانداری این موضوع را پیگیری نماید.

مرادنیا عنوان کرد: کارگران، قشر زحمتکش و پرتلاشی هستند که حاضر هستند سخت ترین کارها  را انجام دهند اما زیر بار منت کسی نمی روند لذا شایسته است حرمت و جایگاه اجتماعی آنان حفظ شود.

مشکلات کارگران کردستانی در اقلیم کردستان عراق، دیگر موضوع مورد بحث در این جلسه بود که استاندار کردستان ضمن یادآوری طرح موضوع با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین مذاکرات سال گذشته هیات کردستانی در سفر به سلیمانیه عراق از مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خواست موضوع را به جد پیگیری نماید.

در این جلسه همچنین اعضای انجمن های کارگران ساختمای خواستار تشکیل کارگروه بررسی و رفع مشکلات کارگران ساختمانی استان شدند که استاندار با تشکیل این کارگروه به ریاست خود و دبیری اداره کل تعاون کار و رفاهاجتماعی و برگزاری جلسه هر ۴ ماه یکبار، موافقت کرد.

در جریان برگزاری این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی این استان نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته مرتبط با حوزه کارگری در اداره متبوع خود را ارائه دادند.

همچنین تعدادی از اعضای انجمن های کارگری استان کردستان نیز هر کدام به بیان بخشی از مشکلات و کمبودهای پیش روی این قشر پرداخته و خواستار تسریع در رفع آنها از سوی مسئولان و مدیران شدند.

کد خبر 4726120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha