۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲

نشست خبری هفته ملی کودک-۲

هفته فیلم کودک برپا می‌شود/ گردهم‌آیی نویسندگان و تصویرگران کودک

هفته فیلم کودک برپا می‌شود/ گردهم‌آیی نویسندگان و تصویرگران کودک

دبیر هفته ملی کودک برنامه‌های این هفته ملی را تشریح و از برگزاری هفته فیلم کودک و هفته سینمای کانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هفته ملی کودک صبح روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد رهنما دبیر برنامه‌های هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون برگزار شد.

در این نشست حامد رهنما درباره  برنامه‌های این هفته ملی در سراسر کشور عنوان داشت: روزهای هفته ملی کودک به ترتیب با موضوعات کودکان با نیاز ویژه، آموزش و سلامت، میراث فرهنگی، صلح بازی و نشاط، رسانه و ارتباطات، ‌کتاب و مطالعه و خانواده و سبک زندگی نام‌گذاری شده است.

رهنما ادامه داد: مراسم افتتاحیه این هفته ملی نیز روز شنبه ۱۳ مهر ماه در اهواز برگزار می‌شود و با هماهنگی انجام شده با سازمان بهزیستی برنامه‌هایی ویژه با محوریت این سازمان و مراکز فراگیر کانون برای کودکان با شرایط خاص و نیز اکران فیلم سینمایی را رابط ناشنوایان اجرا می‌شود.

وی همچنین برپایی کارگاه تصویرسازی ورونمایی از تابلوی کودکان عاشورایی که با هنرمندی استاد فرخی و همکاری جمعی از کودکان تولید شده است در این هفته خبر داد و گفت: در روز مربوط به سلامت و محیط زیست نیز در موزه تنوع زیستی پردیسان طی یک روز کامل میزبان خانواده و کودکان خواهیم بود و برنامه‌هایی را به همراه مربیان کانون برگزار می‌کنیم

دبیر هفته ملی کودک در ادامه از اجرای برنامه‌هایی با محوریت کتاب شامل رونمایی از ۹ عنوان کتاب تازه و نیز حضور نویسندگان و تصویرگران کانون در باغ کتاب طی روز کودک و کتاب و مطالعه خبر داد و گفت: فروشگاه کودک و نوجوان باغ کتاب در این روز محصولات خود را با تخفیف ویژه عرضه خواهد کرد.

رهنما همچنین از برپایی هفته فیلم کودک با همکاری بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: اکران آثار سینمایی برگزیده جشنواره فیلم کودک اصفهان در سالن بنیاد سینمایی فارابی در این هفته انجام می‌شود و هفته سینمای کانون نیز در موزه سینما برپا می‌شود.

وی همچنین از اکران آثار برگزیده مسابقه نقاشی «شهری که من دوست داشتم» در فضای تبلیغاتی شهر تهران با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری تهران طی این هفته خبر داد و افزود: در روز ۱۶ مهر ماه نیز مرکز تاتر کانون برنامه‌هایی را برای کودکان بستری در بیمارستان‌های کشور برگزار می‌کند. همچنین در همین روز مرکز تاتر کانون در پارک لاله اجرای رایگان نمایش برای مخاطبان کودک خواهد داشت.

رهنما از اجرای برنامه ویژه امداد فرهنگی در مناطق سیل‌زده و کمتر برخوردار برپایی نشست سینماگران عضو کانون  و سینماگران سابق فعال در کانون نیز خبر داد.

برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در سراسر کشور برپا می‌شود.

کد خبر 4733954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد شیخی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
      0 0
      خیلی بد پوشش داده شده