۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۴

همکاری یک ناشر با کتابفروشی‌ها؛

برگزاری جشنواره با محوریت دو کتاب «ملت عشق» و «باب اسرار»

برگزاری جشنواره با محوریت دو کتاب «ملت عشق» و «باب اسرار»

مدیر روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس از برگزاری جشنواره کتابِ اسرار عشق و همکاری با کتابفروشی‌های مختلف با محوریت دو کتاب «ملت عشق» و «باب اسرار» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره حسین‌زادگان مدیر روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس گفت: جشنواره اسرار عشق با همکاری گروه انتشاراتی ققنوس، کتاب پلاس و کتابفروشی‌های مختلف به‌مناسبت بزرگداشت مولانا و شمس با بهانه چاپ صد و پنجم کتاب «ملت عشق» از ۷ مهر آغاز شد.

وی افزود: در این جشنواره مخاطبین دعوت می‌شوند ضمن خرید کتاب از کتابفروشی‌های منتخب، دیدگاه‌های خود را درباره کتاب‌های ملت عشق و باب اسرار بیان کنند و دیگران را نیز تشویق به شرکت در این جشنواره کنند. یکی از هدف‌های ما در این جشنواره مشارکت با کتابفروشی‌ها برای افزایش سرانه مطالعه و تشویق مخاطبین به مراجعه به کتابفروشی‌ها و مشارکت کتابفروشان در معرفی کتاب‌هاست چرا که معمولا ناشران وقتی شروع به معرفی کتاب می‌کنند، مزایا و امتیازات آن فقط شامل کسانی می‌شود که می‌توانند از خود ناشر خرید کنند و این آسیب جدی به کتابفروشان وارد می‌کند ولی ما برای اولین‌بار با حفظ هویت و نقش کتابفروشی‌ها این‌جشنواره را راه‌اندازی کردیم که نه تنها آسیبی به کتابفروشی‌ها نزند بلکه سبب افزایش فروش هم بشود. ما در حال حاضر در این‌جشنواره با ۶۰ کتابفروشی همکاری داریم.

حسین‌زادگان در ادامه گفت: ما با اقدامات پیشین خود ثابت کرده‌ایم جایگاه کتابفروشی‌ها را در چرخه نشر و توزیع کتاب به رسمیت می‌شناسیم و همچنین دنبال ارتقای این جایگاه در صنف و در بین آحاد مردم هستیم. ما با عدم حضورمان در نمایشگاه‌های استانی کتاب، این سیاست را با صرف نظر از سود کوتاه مدت برای دستیابی به یک همکاری بلند مدت تا کنون دنبال کرده و خواهیم کرد و سعی داریم با این‌گونه فعالیت‌ها هم‌افزایی بین ارکان تاثیر گذار صنف را بیشتر کنیم.

مدیر روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس در پایان گفت: البته این اقدام دو طرفه است و کتابفروشی‌ها نیز وقتی می‌بینند این اقدامات انجام می‌شوند، با همه توان خود همکاری می‌کنند و با وجود پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از سوی برخی سودجویان برای عرضه کتاب‌های مشابه و کم کیفیت از لحاظ محتوا، به سمت آن‌وسوسه‌ها نمی‌روند.

کد خبر 4743801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha