۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰

پیاده روی جاماندگان اربعین در رودسر برگزار شد

پیاده روی جاماندگان اربعین در رودسر برگزار شد

رودسر- پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از شهر کلاچای به سمت امامزادگان امیربنده رودسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه همزمان با اجتماع عاشقان سرور و سالار شهیدان در کربلای معلی پیاده روی جاماندگان از این همایش معنوی و جهانی در بخش کلاچای شهرستان رودسر برگزار شد.

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در این شهرستان در شهر کلاچای با حمل پرچم‌های یا قمر بنی هاشم، لیبک یا حسین (ع) و سربندهای حب الحسین یجمعنا، یا زهرا، یا حسین (ع) مسیر کلاچای تا امامزادگان امیربنده را به نیت سهیم شدن در ثواب پیاده روی اربعین حسینی در کربلا طی کرده و اشک ماتم ریختند.

در طول مسیر نیز ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی از عزاداران حسینی نیز برپا بود. چیزی که بیش از همه در طول این مسیر به چشم می خورد عشق و ارادت مردم شهرستان رودسر به سرور و سالار شهیدان و تأکید بر پیروی از راه امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفای ایشان بود.

حضور کودکان و نوجوانانی که سینی‌های خرما و شیرینی و شربت بر سر گذاشته و در وسط خیابان‌ها نشسته بودند و از عزاداران اربعین حسینی پذیرایی می کردند جلوه خاصی به این پیاده روی داده بود.

با حضور عزاداران در حیاط امامزادگان امیربنده مراسم عزاداری به اوج خود رسیده و عزاداران با مداحی و نوحه خوانی در فراق سید الشهدا بر سر و سینه زدند.

اجرای تعزیه اربعین یکی دیگر از برنامه هایی بود که با حضور عزاداران حسینی در این امامزاده اجرای شد.

کد خبر 4750485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha