۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

دیار علویان سوگوار رسول مهربانی ها و کریم اهل بیت (ع)

دیار علویان سوگوار رسول مهربانی ها و کریم اهل بیت (ع)

ساری - دیار علویان سوگوار رسول مهربانی ها و شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)، رسول مهربانی ها و شهادت جانگداز امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، مردم دیار علویان با برگزاری آیین های مختلف به عزاداری و سوگواری پرداختند.

از محرم تاکنون پرچم ها و بیرق های سیاه بر درب خانه، تکایا و مساجد مازندران برافراشته شده است و عاشقان مکتب اهل بیت (ع) در شب و روز رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

آیین دسته روی و سینه زنی سوگ رسول مهربانی ها، از صبح امروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مسیرهای مختلف شهری به سوی مساجد و اماکن مذهبی برپا شده است.

سخنرانان مذهبی در مراسم های مختلف بر لزوم الگوگیری از سیره نبوی و اخلاق حسنی و پیاده شدن آن در نظام جامعه و خانواده تاکید کردند.

همچنین همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت حضرت امام رضا (ع) خیل زیادی از مشتاقان دیار علوی در قالب هیئت های مذهبی و کاروان پیاده روانه مشهد مقدس شدند و به گفته مسئولان بیش از ۳۰۰ هیئت مذهبی استان، روزهای پایانی ماه صفر در مشهد حضور دارند.

کد خبر 4756915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha