۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰

 میر لوحی:

باید هر چه سریعتر فاضلاب تهران تکمیل شود

باید هر چه سریعتر فاضلاب تهران تکمیل شود

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۶ هزار کیلومتر فاضلاب اجرا شده و تنها ۲ هزار کیلومتر باقی مانده،باید هر چه سریعتر فاضلاب تهران تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورا سید محمود میر لوحی در جریان بررس لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر برای تکمیل تصفیه خانه شماره ۶،  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و این در حالی است که بودجه سال جاری شرکت آب و فاضلاب تهران ۱۴ میلیارد تومان است پس واضح است که تکمیل شبکه فاضلاب نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم شبکه فاضلاب تهران ۱۰ سال دیگر تکمیل شود،  به همین منوال ادامه دهیم و  ۳ هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته در شبکه فاضلاب تا به حال نیز بلا تکلیف خواهد ماند.

میر لوحی گفت: اگر حمایت نکنیم شرکت آب و فاضلاب نیز بهانه و توجیه خود را دارد چرا که بودجه سالیانه آنها کفاف تکمیل شبکه را نخواهد داد.

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا افزود: تا کنون ۶ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و تنها ۲ هزار کیلومتر دیگر باقی مانده لذا باید هر چه سریعتر در جهت رفع مشکلات شهروندان تهرانی حمایت های لازم صورت گیرد تا شبکه فاضلاب تهران تکمیل شود.

میر لوحی همچنین تصریح کرد: این در حالی است که ما در این مصوبه تخفیفی به شرکت آبفا ندادیم بلکه ۵۰ درصد مبالغ که باید از آنان گرفته شود به صورت نقد و مابقی به صورت تهاتر در مناسبات فی مابین آینده لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مصوبه، ما همه وجوه اعم از تکمیل شبکه فاضلاب تهران ظرف ۴ سال، تدبیر برای فرو نشست تهران و چاه های جذبی که آب باران دوباره به فاضلاب ها برنگردد را دیده ایم و می توان امیدوار بود با اجرای این مصوبه شبکه فاضلاب تهران هر چه سریعتر تکمیل شود.

کد خبر 4768436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha