۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۱۲

نماینده مردم مشهد در مجلس:

دادگاه‌ها باید خانواده را به سمت مودت و دوستی سوق دهند

دادگاه‌ها باید خانواده را به سمت مودت و دوستی سوق دهند

مشهد - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر محوریت عشق و علاقه را در خانواده کنار بگذاریم و بر اساس محورهای قانونی پیش رویم، امکان ادامه زندگی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسم و مشاوران خانواده در ارتباط با کرامت انسانی و حقوق‌ عامه در طرح تحول قوه قضائیه پنج‌شنبه شب در مشهد، برگزار شد. نصرالله پژمانفر در این همایش حضور پیدا کرده و اظهار کرد: برای حل بسیاری از مسائل، تنها راهی که می‌توانیم طرفین را به سمت نتیجه مطلوب هدایت کنیم، استفاده و اجرای قوانین است.

وی افزود: اگر نگاهی به خانواده بیندازیم، متوجه می‌شویم که خانواده کانونی است که در محور قانون شکل نمی‌گیرد بلکه براساس صلح، عشق و محبت تشکیل می‌شود. امروز اگر محوریت عشق و علاقه را در خانواده کنار بگذاریم و بر اساس محورهای قانونی پیش رویم، امکان ادامه زندگی وجود ندارد و شاید محاکم ما نتوانستند این کار را انجام دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه گاهی مشاوارن در دادگاه‌ها نیز، کار را به سمت گرهی باز نشدنی سوق می‌دهند، تصریح کرد: اگر ما در محاکم خود موضوع خانواده را مطرح می‌کنیم، نباید به معنای آشنایی و مطالبه‌گری حقوق در خانواده برداشت شود؛ ما باید در دادگاه‌ها به همان چیزی دعوت کنیم که خداوند مردم را به آن دعوت می‌کند و آن مودت و دوستی در کانون خانواده است.

پژمانفر در انتها بیان کرد: تعداد پروندها در حوزه خانواده زیاد است و وقت مورد نیاز برای رسیدگی به این پرونده‌ها گذاشته نمی‌شود. برای چنین پرونده‌هایی ما باید اصل را بر این بگذاریم که زن و مرد از حقوق خود بگذرند و فداکاری کنند تا کانون خانواده به درستی شکل گیرد.

کد خبر 4772534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha