۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹

استاندار خوزستان:

تحصیل در خوزستان باید از حوزه نظری به مهارتی تغییر پیدا کند

تحصیل در خوزستان باید از حوزه نظری به مهارتی تغییر پیدا کند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: سیاست های آموزش و پرورش در استان خوزستان باید از حوزه آموزش های نظری به آموزش های مهارتی در شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل برای سومین سال است که در استان خوزستان اجرایی می شود، گفت: در پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تاکنون حدود پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که هزینه های تحصیل آنها نیز پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه راهکاری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و امسال نیز دو هزار و ۱۶۵ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که فرآیند تحصیل خود را در سال تحصیلی جاری ادامه می دهند و جشن بازگشت آنان به تحصیل نیز به زودی برگزار می شود.

شریعتی در عین حال با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان بیان کرد: سیاست های آموزش و پرورش در استان خوزستان باید از حوزه آموزش های نظری به آموزش های مهارتی در شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای تغییر پیدا کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در دانش آموزان سبب می شود که آنان در آینده بتوانند به شغل مناسبی دست پیدا کنند، گفت: استان خوزستان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی در حوزه صنعت و کشاورزی است و دانش آموزان با مهارت آموزی در این حوزه ها از دانش لازم برای ورود به بازار کار و فعالیت در بخش های صنعت و کشاورزی برخوردار می شوند.

شریعتی، آموزش و پرورش را محور توسعه در استان خوزستان دانست و تصریح کرد: توجه به تعلیم و تربیت از اولویت ها و سیاست های اصلی ما در استان خوزستان است و این رویکرد در آینده نیز دنبال می شود.

 وی در عین حال توجه به پیش دبستانی را از ضرورت های تعلیم و تربیت در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کلاس های پیش دبستانی در دورترین مناطق استان خوزستان برقرار است و توسعه آموزش های پیش دبستانی همچنان در استان دنبال می شود.

 استاندار خوزستان همچنین گفت: در سال ۹۵، تعداد ۳۰۰ کلاس درس در استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید که این رقم در سال ۹۸ به یک هزار کلاس درس افزایش پیدا کرد. همچنین در مناطق سیل زده و زلزله زده نیز تعمیر و تجهیز کلاس های آسیب دیده انجام شده است که امیدواریم در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری شاهد رشد شاخص ها در آموزش و پرورش خوزستان باشیم.

کد خبر 4785612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha