۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵

در گفتگو با مهر بیان شد؛

سرنوشت اموال شرکت ایرانگردی/ تهاتر زمینهای کاخ مروارید

سرنوشت اموال شرکت ایرانگردی/ تهاتر زمینهای کاخ مروارید

معاون سرمایه گذاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی گفت: نمی دانیم سرنوشت برخی از اموال شرکت چه شد بعضی از این اموال در جریان جابه جایی سازمان ایرانگردی به نهادهای دیگر داده شده است.

محمد ثابت اقلیدی به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت قبل از انقلاب برنامه جامع و اجرایی گردشگری را نوشت که در آن آمایش سرزمین انجام شده بود و براساس ظرفیت هر منطقه ای شناسایی کرده بودند که کجاها هتل ساخته شود و یا کجا چه مرکز اقامتی با چه ستاره ای ساخته شود و یا اینکه کجا امکان احداث مهمانسرا دارد. برخی از مناطق هم بر حسب نیاز لازم بوده تا محدثاتی ایجاد شود به همین دلیل زمین برای آن تملک شده تا در سالهای آینده در آنها سرمایه گذاری انجام شود. مانند چمخاله که ۱۲۰ هکتار زمین مشرف به دریا و کوه است و برای  ساخت تاسیسات گردشگری پیش بینی شده بود.

وی افزود: پس از اینکه سازمان ایرانگردی از وزارت ارشاد جدا شد و زیر نظر معاونت ریاست جمهوری به عنوان سازمان مستقل رفت در تبصره ۲ ماده یک قانون تشکیل سازمان اعلام شد که اموال و دارایی ها و منابع انسانی و وظایف اجرایی و امور تصدی گری در قالب شرکتی واگذار  و در آنجا به این امور رسیدگی شود. منتها تشکیل این شرکت سه سال طول کشید و این خلا زمانی باعث شد بسیاری از اموال به تاراج برود.

معاون سرمایه گذاری شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی افزود: نمی دانیم برخی از این اموال و زمین ها در اختیار چه ارگانی است. ممکن است از این جیب دولت به آن جیب حاکمیت برود اما به هر حال بخشی از این ها بیت المال هستند و بخشی هم تضییع شده است. روی هر کدام که دست می گذارید می بینید برخی از آنها مبالغ کلانی را در برمی گیرد مانند چمخاله. به دنبال این هستیم تا بخشی از این اموال را برگردانیم. مانند اقدامی که درباره کاخ مروارید انجام خواهد شد.

ثابت اقلیدی بیان کرد: زمین های کنار کاخ مروارید مهرشهر کرج در اختیار نهادهای نظامی است  می خواهیم مذاکره کنیم تا بخشی از اموالی که ما داریم را با زمین های حاشیه کاخ تهاتر کنیم تا آن کاخ هم احیا شود. در حال مذاکره هستیم این موضوع پیچیدگی های زیادی دارد.  حتی کارشناس و سرمایه گذار آورده ایم که میخواست ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند  اما به چنین معضلی برخورد کرد. کاخ مروارید به همراه ۲۳ هکتار زمین در اختیار اداره کل هست ولی سند به نامش نیست.

کد خبر 4793953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یعقوبی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      0 0
      دندون تیز کردیدواسه زمین خواری