۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان:

نقاط پرحادثه استان سمنان با سامانه‌های هوشمند رصد می‌شود

نقاط پرحادثه استان سمنان با سامانه‌های هوشمند رصد می‌شود

سمنان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان با اشاره به نصب سامانه‌های هوشمند در نقاط پرحادثه استان، گفت: هدف از این اقدام کاهش تصادفات و خسارات جانی مالی این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری سمنان بابیان اینکه سامانه‌های هوشمند در نقاط پرحادثه استان نصب می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر ۵۶ سامانه تردد شمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۳ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی فعال است.

وی بابیان اینکه هدف از نصب سامانه‌های هوشمند کاهش تصادفات و به حداقل رسیدن خسارات جانی و مالی این حوزه است، ابراز داشت: بر این اساس با بازدید از نقاط پر حادثه امکان‌سنجی نصب سامانه‌های هوشمند در نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه شناسایی و اصلاح نقاط پرحادثه یکی از روش‌های جلوگیری از تصادفات است، ابراز داشت: از جمله روش‌های موثر، دقیق و به‌صرفه از نظر اقتصادی که طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفت به کارگیری سیستم های هوشمند حمل‌ونقل است.

منصور کیایی در ادامه تصریح کرد: امکان‌سنجی نصب سامانه‌های هوشمند بر اساس امتیازدهی به شاخص‌های موجود و تأثیرگذاری آن‌ها در بهسازی نقاط حادثه‌خیز تعیین می‌شود لذا این بازدیدها نیز به همین منظور صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس تحلیل‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک سامانه‌های هوشمند در نقاط پرحادثه مد نظر استان سمنان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 4797242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha