۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پروژه بن - بروجن خلاف مصوبات شورای عالی آب است

پروژه بن - بروجن خلاف مصوبات شورای عالی آب است

اصفهان_عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزان مجددا نسبت به اجرای کانال لوله گذاری انتقال آب زاینده‌رود، یعنی طرح غیر قانونی «بن-بروجن» اقدام کردند که نیازمند اقدامات قانونی است.

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور کشاورزان اصفهان در محوطه سد تنظیمی زاینده‌رود، محل آبگیری طرح غیر قانونی «بن-بروجن» اظهار داشت: کشاورزان نسبت به مسدود کردن کانال حفاری شده با بکارگیری همان ماشین‌آلاتی که برای حفر کانال تدارک دیده شده بود، اقدام کردند.

وی افزود: این پروژه غیرکارشناسی و غیر قانونی است و این طرح بر خلاف مصوبات شورای عالی آب و خلاف اصول بین المللی انتقال آب (طبق تعریف یونسکو) است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان تصریح کرد: انتقال آب از حوضه کم آب و بحرانی زاینده‌رود به حوضه پر آب و دارای آب مازادِ کارون هیچ پشتوانه منطقی و مطالعاتی ندارد.

۹۰ درصد استان مجاور در حوضه کارون قرار دارد

وی افزود: باید مسئولان برای این پرسش که چرا وقتی بیش از ۹۰ درصد استان مجاور در حوضه کارون قرار دارد اما تمام طرح‌های آبی این استان از حوضه بحرانی زاینده‌رود تأمین می‌شود پاسخی شفاف بدهند.

محمدرضایی تاکید کرد: سوال اینجاست که به چه دلیل مسئولان کشوری از جمله وزیر نیرو، معاون اول ریاست جمهور و وزیر کشور با پا فشاری به اجرای این طرح غیر قانونی و غیر کارشناسی و تغییر خط مرزی می‌خواهند موجب اختلاف مردم دو استان اصفهان و چهارمحال شوند، چنین مسئولینی باید پاسخ گوی اعمال و اتفاقات احتمالی خود باشند.

کد خبر 4808823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران پوستی JP ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 0
      ضمن همه ایراداتی که در مورد این طرح غیر منطقی بیان شده، اساسا این طرح بر اساس نامه سازمان محیط زیست به وزارت نیرو فاقد ارزیابی زیست محیطی است.