۸ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

دین، باورها و رهبری مهمترین سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است

دین، باورها و رهبری مهمترین سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دین، باورها و رهبری مهمترین ارکان سرمایه های اجتماعی نظام اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش محبان فاطمی، مدافعان ولایی، در طلیعه فاطمیه شنبه شب با حضور حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مداحان و شعرای آئینی در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم گفت: قدرت اجتماعی در عصر کنونی یک شاخص و رکن اساسی در کشورها محسوب می‌شود که مردم، باورها و رهبری مهمترین آن است.

وی بیان کرد: گاهی در کشوری مانند کوبا فردی چون فیدل کاسترو، ماندلا در آفریقا، گاندی در هند و عمر مختار در لیبی ظهور می‌کند که تنها قدرت اجتماعی هستند اما در جامعه ما باورهای مردم از جنس دیگری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: جنس باورهای ما دینی است و شاخصه باور شیعی یکی اندیشه ظلم ستیزی حسینی و دیگری انتظار درخشان مهدویت است و بقیه موارد ذیل اینها تعریف می‌شود.

نعمت اللهی یادآور شد: جنس مردم ما هم فرق می‌کند و باور ما سرمایه‌های اجتماعی است و دین و باورها و رهبری از مهمترین ارکان آن است.

وی بیان کرد: ولایت فقیه یک عنصر اعتقادی و تداوم دهنده راه انبیاست و ما ولایت را جانشین امام زمان می‌دانیم که یک نگاه نیز سرمایه ارزشمند اجتماعی است و در باور ما رهبری در جامعه پیوند ناگسستنی با مردم و باورها دارد.

نعمت اللهی تصریح کرد: یکی از گروه‌هایی که می‌توانند در تقویت سرمایه‌های اجتماعی کمک کنند شما مداحان و شعرای دینی هستند و نقش شما برجسته است چون مخاطبان شما اگر درست هدایت شوند به نتایج ارزشمندی می رسیم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و تداوم جنگ تحمیلی زاییده قدرت اجتماعی بود و حوادث و فتنه‌ها نیز با همین قدرت اجتماعی مدیریت شد و در اتفاقات اخیر هم که از سوی دشمن هدایت می‌شد مردم و رهبری در صحنه بودند و بساط بدخواهان را جمع کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: علیرغم اینکه به رفتار و عملکرد دولتمردان انتقاد داریم اما وقتی موضوع حفظ ارزش‌ها مطرح می‌شود مردم با بصیرت رفتار کرده و حساب همه مسائل را از انقلاب و نظام جدا می‌کنند.

نعمت اللهی بیان کرد: در شرایط کنونی همه موظفیم در این فرآیند اجتماعی نقش آفرینی کنیم و در زمانی که دشمنان با همه وجود به میدان آمده‌اند و قدرت اجتماعی، رهبری و نظام را زیر سوال برده‌اند حواسمان جمع باشد و از ارزش‌ها صیانت کنیم.

وی از همکاری بسیج مداحان، کانون مداحان، اداره اوقاف، شهرداری در همکاری با اداره تبلیغات اسلامی در برگزاری این مراسم تشکر کرد.

در ادامه از پیش کسوتان تبلیغ و مداحان تجلیل شد.

کد خبر 4809813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha