۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰

رئیس اداره منابع طبیعی میامی:

تاغ کاری ۱۲۰۰ هکتار اراضی میامی/ ۲۵ قاچاقچی چوب دستگیر شدند

تاغ کاری ۱۲۰۰ هکتار اراضی میامی/ ۲۵ قاچاقچی چوب دستگیر شدند

میامی - رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه طی سال جاری یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان تاغ کاری شده است، گفت: ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی زیر کشت تاغ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی رضایی صبح سه‌شنبه در کارگاه آموزشی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و حراست از تاغ زارهای شهرستان با حضور دست اندر کاران دولتی و بهره‌برداران منابع طبیعی به میزبانی کردآباد شهرستان میامی بابیان اینکه ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان میامی هم‌اینک زیر کشت درختچه تاغ قرار دارد، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری عملیات کاشت تاغ در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از ابتدای جاده فیروزآباد تا شمال استربند اجراشده است.

وی بابیان اینکه در همین بازه مذکور تعداد ۲۵ متجاوز و قاچاقچی چوب تاغ در شهرستان میامی دستگیر شدند، افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی با هر گونه تخریب و دست‌درازی رد طبیعت به طور جد برخورد می‌کند که آمار دستگیری‌ها نیز گواه همین موضوع است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه میامی از جمله شهرستان‌هایی است که فعالیت قاچاقچیان چوب تاغ در آن زیاد است، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پرونده مربوط به کشف کارگاه‌های قطع، قاچاق و زغال سازی تاغ در این شهرستان تشکیل‌شده است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: با همکاری دادستان افزایش جریمه نقدی قطع درختچه‌های تاغ و تسریع در رسیدگی به صورت خارج از نوبت از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از این جرم و نیز برخورد با متخلفان قاچاق است.

وی بابیان اینکه قطع درختان تاغ علاوه بر بروز خسارات مالی موجب خسارات طبیعی و جبران‌ناپذیری می‌شود، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف و قطع تاغ موارد را به اداره منابع طبیعی شهرستان یا شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی، فرماندار میامی، رئیس اداره آموزش و ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه میامی و اهالی روستای کردآباد حضور داشتند.

کد خبر 4831333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha