۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸

در گفتگو با مهر مطرح شد:

دفاع از ولی زمان مهم ترین خصیصه سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) است

دفاع از ولی زمان مهم ترین خصیصه سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) است

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم الگوبرداری از رفتار مبارزاتی حضرت زهرا (س)، گفت: دفاع جانانه از ولی زمان مهم ترین خصیصه سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) است.

سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان الگویی فراتر از زمان و جنسیت است، اظهار کرد: باید این نمونه زندگی الهی به عنوان الگویی برای جامعه اسلامی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: هرچند امروز در حوزه فرهنگ سازی اجتماعی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان الگوی زنان جامعه یاد می‌شود اما واقعیت است که شیوه و سبک زندگی این بانوی گرانقدر اسلام می‌تواند هم برای مردان و هم زنان چه در زندگی فردی و اخلاقی و چه سیاسی و اجتماعی الگو باشد.

ویژگی‌های فردی و اخلاقی حضرت زهرا (سلام الله علیها) از نیازهای جامعه بشری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حوزه زندگی فردی و اخلاقی دارای گزاره‌هایی همانند ایثار و انفاق، صداقت، مردم دوستی، همسایه داری، حیا و عفت بودند، گفت: این موارد از نیازهای جدی جامعه بشری هستند و امروز نیز می‌توان با این گزاره‌های مهم اخلاقی زندگی آرامش‌بخشی در دنیا تجربه کرده و تن و روح جان خود را پرورش داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) علاوه بر حوزه اخلاقی و فردی در حوزه اجتماعی و سیاسی نیز نمونه یک زن تأثیر گذار در صحنه اجتماعی بود، افزود: رفتار حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حوزه سیاسی و اجتماعی همیشه طاغوتیان و مستکبران زمان خود را دچار چالش کرده است.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: رفتار ایشان به گونه‌ای بود که این نهضت نه تنها در ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بلکه بعد از شهادت این بانوی گرامی اسلام نیز جز شیوه‌های مبارزاتی و مقاومتی در مقابل مستکبرین است.

وی افزود: شیوه زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) چنان زیبا است که می‌تواند برای همه مستضعفین عالم نسخه درمان بخش و نجات از سلطه مستکبرین و طاغوتیان زمان باشد.

مهدوی با بیان اینکه یکی از مهمترین و برجسته‌ترین خصایص حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دفاع جانانه ایشان از ولی و رهبر صالح زمانه خود حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود، تصریح کرد: این دفاع در برابر خطرناک‌ترین دشمنان ولایت یعنی منافقین بود زیرا نیروهای خارجی غالباً دشمنی و مبارزه شفاف می‌کنند و بر همین اساس جامعه نیز حالت دفاعی به خود می‌گیرد اما زمانی که دشمن رهبران صالح و حاکمیت دینی رنگ خودی به خود بگیرد و در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه نفوذ و با ظاهر زیبای ارزشی، دینی و انسانی به نمایش در آید مقابله و دفاع سخت خواهد شد.

ضرورت الگو برداری از مبارزات حضرت زهرا با منافقین نفوذ یافته در مراکز تصمیم گیر

وی تأکید کرد: اما حضرت زهرا (سلام الله علیها) یک مانع جانانه برای رهبر صالح زمان خود در مقابل منافقین بود که امروز نیز مردم می‌توانند از این نوع مبارزه و شخصیت حضرت زهرا در حوزه اجتماعی و سیاسی الگو برداری کرده و با منافقین نفوذ یافته در نظام تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور مقابله کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نمونه مبارزاتی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بسیار زیباست و عواملی همانند خطبه فدک و سخنرانی ایشان در جامعه زنان انصار بر جلب نظر افکار عمومی تأثیرگذار بود، افزود: نهضت تبیین رسوا گرایانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسبت به طاغوت و منافقین که امر رسول الله را زمین زده و با لابی و رایزنی‌های حزبی و جناحی خود زمینه دستیابی به قدرت سیاسی و اجتماعی غاصبانه را به دست بگیرند و انحراف از اینجا آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه از این زمان بود که انحراف در نظام اسلامی توسط خواص آلوده به دنیا شکل می‌گیرد، تصریح کرد: امروز نیز نیازمند الگوبرداری از رفتار سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (سلام الله علیها) هستیم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه صحبت درباره الگو بودن حضرت زهرا در حوزه‌های مختلف اخلاقی، فردی و اجتماعی و سیاسی بسیار است، افزود: در این میان یکی از مهمترین جلوه‌های شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) ایثار برای رهبر صالح و مقابله در برابر دشمنان ولی زمان خود بوده است.

کد خبر 4839190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha