۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد:

آغاز کشت‌ بهاره در کرمانشاه از ۱۵ اسفند ماه

آغاز کشت‌ بهاره در کرمانشاه از ۱۵ اسفند ماه

کرمانشاه_ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت‌ بهاره در این استان از ۱۵ اسفند ماه جاری خبر داد.

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشت‌های بهاره با اقلام گوجه فرنگی، سیب زمینی، ذرت، نخود سبز، چغندرقند و … از ۱۵ اسفند ماه در سطح استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

وی افزود: درصدد کشت ۱۷۰ هزار هکتار نخود بهاره در مناطق مختلف استان هستیم و پیش بینی می‌شود حدود ۹۰ هزار تن تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین در تلاش برای کشت ۱۱ هزار و ۲۵۰ هکتار چغندرقند هستیم.

قاسمی گفت: ۲ کارخانه بومی قند بیستون و اسلام آباد غرب و پنج کارخانه مهمان در دزفول، شهرکرد، اصفهان، قزوین و همدان در انعقاد قرارداد با کشاورزان همکاری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه از سیزدهم ماه جاری کشت چغندر قند آغاز خواهد شد و مردم در حال انعقاد قرارداد هستند، تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم ۲۰ هزار هکتار کشت ذرت دانه‌ای انجام شود و پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۹ تن و ۲۰۰ کیلوگرم برداشت شود.

وی از کشت چهار هزار و ۷۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در سطح استان خبر داد و گفت: بیشترین کشت محصول چغندر قند به کرمانشاه، اسلام آباد غرب و هرسین، محصول گوجه فرنگی به کرمانشاه، صحنه و هرسین و ذرت به کرمانشاه اختصاص دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کشاورزان با مساعد شدن شرایط هوایی به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و از راهنمایی کارشناسان استفاده کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین کشاورزان نباید بیش از سطوح ابلاغ شده و سهمیه هر دهستان، کشت کنند زیرا درزمان تحویل محصول، مراکز خرید به ویژه در گوجه فرنگی ظرفیتی دارند.

قاسمی با بیان اینکه کشاورزان باید از بذور دارای گواهی استاندارد استفاده کنند، افزود: بذور کشاورزی باید تاریخ انقضا داشته باشد.

وی گفت: امسال افزایش سطح زیر کشت نداریم بلکه در راستای افزایش بهره وری آب، با استفاده از بذور دارای گواهی استاندارد، رعایت توصیه‌های فنی، انجام عملیات به موقع کاشت، داشت و برداشت درصدد افزایش عملکرد تولید در سطح هستیم تا از منابع آب‌های زیر زمینی حداکثر استفاده به عمل آید.

کد خبر 4867673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha