۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برگزاری اردوی کشتی در این شرایط مسئولیت سنگینی دارد

برگزاری اردوی کشتی در این شرایط مسئولیت سنگینی دارد

دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است برگزاری اردوی آماده سازی در این شرایط، ریسک بسیار بالا و مسئولیت سنگینی دارد.

ابراهیم جوادی در خصوص احتمال حضور کشتی گیران در اردوهای قرنطینه شده و از سرگیری تمرینات به خبرنگار مهر گفت: بدیهی است حضور کشتی گیران در اردو می‌تواند در حفظ آمادگی و پیشرفت آنها بسیار سازنده باشد، اما باید این موضوع را در نظر گرفت آیا برپایی اردو در چنین شرایطی که تمامی فعالیت‌های ورزشی لغو و ممنوع شده، منطقی و اجرایی هست یا خیر؟

وی تصریح کرد: متولیان فدراسیون کشتی و اعضای کادرفنی تیم‌های ملی مدتهاست در تلاشند با جلب نظر متولیان ورزش، زمینه برگزاری اردو در قرنطینه را مهیا کنند. البته اصرار آنها هم بی دلیل نیست چراکه ملی پوشان ما باید بزودی برای کسب ۶ سهمیه باقیمانده المپیک در مسابقات گزینشی به میدان بروند. اما آیا می‌توان تضمین داد حضور قهرمانان و نخبه‌های کشتی زیر یک سقف در این شرایط بحرانی می‌تواند کاملاً حفظ شده و ایمن باشد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان ادامه داد: طبیعتاً تمامی ما برای کشتی نگران هستیم و چشم مان به کسب سهمیه‌های باقیمانده و درخشش بچه‌ها در المپیک است، اما واقعاً نمی‌توان سلامتی بچه‌ها را هم بدون توجه به شرایط حساس کنونی به خطر انداخت. در نگاهی خوشبینانه می‌توان تمامی کشتی گیران ملی پوش را در اردوی قرنطینه شده گردهم آورد اما اگر یکی از این قهرمانان دچار بیماری شود، چه کسی مسئولیت را بر گردن می‌گیرد. در نهایت معتقدم این موضوع ریسک بالا و مسئولیت سنگینی را به همراه دارد که متولیان کشتی باید آنرا در نظر داشته باشند.

جوادی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوها و همچنین کسب عنوان قهرمانی جهان و المپیک می‌تواند برای تمامی ایرانیان افتخار آفرین باشد اما اگر قرار باشد این اتفاق با سلامتی کشتی گیران منافات داشته باشد و تهدیدی برای آنها محسوب شود، ارزشی ندارد.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان گفت: به هر حال امیدوارم هر تصمیمی که از سوی متولیان ورزش و فدراسیون کشتی اتخاذ می‌شود با توجه به حفظ سلامتی و پیشرفت کشتی گیران همراه باشد، چراکه اولویت ورزش، حفظ سلامتی جامعه است. از سوی دیگر نگرانی متولیان کشتی برای از دست ندادن زمان هم کاملاً منطقی است اما هر تصمیمی برای آغاز اردو در این شرایط مستلزم توجه به تمامی جوانب امر است.

کد خبر 4875414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha