۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان:

شهرداری همدان ماسک و دستکش مناسب در اختیار نیروهای خدماتی قراردهد

شهرداری همدان ماسک و دستکش مناسب در اختیار نیروهای خدماتی قراردهد

همدان - رئیس کمیسیون نظارت وبازرسی شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان نسبت به تحویل وسایل و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا مانند ماسک و دستکش به نیروهای خدماتی روند مناسب‌تری را پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عسگریان صبح دوشنبه در دومین صحن شورای شهر همدان که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد خطاب به شهردار همدان اظهار کرد: شهرداری همدان باید نسبت به تحویل وسایل و تجهیزات مقابله با ویروس منحوس کرونا مانند ماسک، دستکش به نیروهای خدماتی به‌ویژه پاکبان ها و الزام استفاده از آن تجهیزات، روند مناسب‌تری را پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود برای نیروهای خدماتی و زحمتکش مناطق ۴ گانه شهرداری همدان نیز همانند نیروهای بانک، محافظ و تمهیدات ایمنی لازم، پیش‌بینی شود، گفت: معتقدم با توجه به اینکه برخی مباحث مرتبط با بحران ویروس کرونا به استان‌ها تفویض اختیار شده باید حساسیت‌ها و تجمع‌های مردم در سطح شهر از طریق ستاد شهرستانی همدان به مدیران ملی اعلام شود.

عسگریان با بیان اینکه اجرای طرح فاصله اجتماعی باید در سطح شهرها به قوت اجرایی شود، گفت: با توجه به حساسیت‌های جامعه در زمینه شیوع این ویروس، متأسفانه تعداد قابل توجهی از شهروندان حضور مستمری در سطح شهر دارند که موجب شده شیوع بیماری بیش از سایر مناطق، باشد.

مراکز تجمع مردم برای خرید از جمله سرگذر باید بیشتر مدیریت شود

وی گفت: مراکز تجمع مردم برای خرید از جمله سرگذر باید بیشتر مدیریت شود زیرا به شدت تجمع جمعیت، سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تاکید کرد: اطلاع رسانی وضعیت موجود باید به‌موقع صورت گیرد.

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شهرداری همدان به مصوبات شورای شهر نیاز خواهد داشت به واحد فناوری شورا ی شهر ابلاغ شد تا نسبت به راه‌اندازی سیستم ویدئوکنفرانس اقدام شود.

کامران گردان بابیان اینکه در صورت تداوم و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، از این مهم بهره‌مند خواهیم شد، گفت: شهرداری همدان اقدامات مناسبی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مهار این بحران بزرگ جهانی، به انجام رسانده است.

وی گفت: اقدامات فرهنگی شهرداری در سطح شهر هم که شامل تهیه پوستر، کلیپ و گزارش‌های آموزش شهروندی، ایجاد پویش‌های فرهنگی و اجتماعی، همچنین پخش روزانه برنامه‌های مفرح آموزش شهروندی ویژه کودکان به صورت زنده در فضای مجازی است مناسب ارزیابی می‌شود.

گردان نظارت مستمر و ضدعفونی کردن گرمخانه شهرداری و غربالگری با همکاری مراجع ذیربط؛ ضدعفونی شهر توسط ۵ اکیپ همراه با تجهیزات ویژه در ۳ نوبت؛ خرید تجهیزات ویژه ضدعفونی شهر؛ ضدعفونی کردن مستمر باکس‌های زباله با توجه به وجود زباله‌های عفونی‌؛ ضدعفونی مناطق با خطرپذیری بالا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نظیر بیمارستان‌ها، مناطق پر خطر شهری را از اقدامات برشمرد.

کد خبر 4888807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha