۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۰

حمایت شهرداری از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها

حمایت شهرداری از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران  از موافقت شهردار از بازیگران زیست بوم نوآوری در شرایط شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرجو در توئیتی اعلام کرد با پیشنهاد مرکز تهران هوشمند و دستور شهردار تهران حمایت ویژه شهرداری از بازیگران زیست بوم نوآوری در شرایط شیوع کرونا اعلام شد.

وی ادامه داد: تسهیل استقرار کسب و کارهای نوآور و تعویق برخی احکام صادره محورهای اصلی این ابلاغیه هستند.

در نامه‌ای که ۱۰ فروردین ماه شهردار تهران به شهرداران مناطق ۲۲ گانه در خصوص شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و استارت آپ ها ابلاغ شده آمده است: «با توجه به تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی به خصوص کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان و با عنایت به اینکه لایحه «هدایت و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری» در مراحل نهایی تهیه و تصویب قرار دارد مقتضی است شهرداران مناطق در حدود متعارف و منطقی از این گونه کسب و کارها حمایت کنند. بنابراین کلیه شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و خلاق مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب دهنده‌ها، شرکت‌های استارت آپ و نوپا دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا زمان تصویب لایحه فوق در شورای شهر تهران مجاز به استقرار در اماکنی با کاربری مسکونی و بهره مندی از تسهیلات بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنان در ساختمان هستند. همچنین در صورتی که منشأ صدور آرای اجرای احکام، ایجاد مزاحمت برای ساکنین ساختمان مسکونی و مجاورین و همسایگان آنان نبوده و از این حیث شاکی خصوصی وجود نداشته باشد شرکت‌ها و مؤسسات یاد شده مجازند تا زمان خاتمه شرایط بحرانی حداکثر به مدت سه ماه به فعالیت خود ادامه دهند.»

کد خبر 4889500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha