۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸

بیات به مهر خبر داد؛

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از روحانی

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از روحانی

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، از ارسال نامه ای به رئیس جمهور خبر داد و گفت: اعتبار مربوط به اجرای قانون همسان سازی اختصاص داده شود.

علی اصغر بیات، در گفتگو با خبرنگار مهر به نامه‌ای که خطاب به رئیس جمهور در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان نوشته شده اشاره کرد و افزود: همانگونه که مستحضرید اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین درآمدی جامعه بیشترین صدمات را از پیامدهای ناگوار تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن افزایش هزینه‌های زندگی متحمل شده‌اند. در این میان مستمری بگیران تأمین اجتماعی با جمعیتی بالغ بر ۳/۵ میلیون نفر اعم از بازنشستگان، ازکارافتادگان و همسران بازمانده که با احتساب افراد خانواده بیش از ۷ میلیون نفر را شامل می‌شوند، به نحو قابل ملاحظه‌ای شاهد افزایش مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی بوده و نیازمند حمایت جدی مسئولان می‌باشند، چرا که بالغ بر ۶۳ درصد از آنها در زمره حداقل بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند و به سختی از پس مخارج و تأمین مایحتاج اولیه خود بر می آیند.

وی گفت: جامعه شریفی که در دوران اشتغال چرخ‌های تولید را به حرکت در آورده و تحقق بسیاری از دستاوردهای کنونی در عرصه‌های مختلف آبادانی و سازندگی کشور، مرهون تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی آنهاست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: شایان ذکر است یکی از اثرات شیوع ویروس کرونا کاهش شدید درآمدهای بیمه‌ای و افزایش هزینه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی است که به نحو قابل ملاحظه‌ای تداوم کیفی و کمی ارائه خدمات و تعهدات بلند مدت این سازمان بویژه در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران را دچار چالش جدی کرده است. این در حالی است که دولت در اجرای سیاست‌های حمایتی علاوه بر افزایش سالیانه حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری، نیروهای مسلح و … مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز جهت اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان صندوق‌های مذکور اختصاص داده، اما این مطالبه مهم یعنی قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که دارای جمعیت ۱۰ میلیونی در مقایسه با بازنشستگان سایر صندوق‌ها هستند، سال هاست معطل مانده و چشم امید میلیون‌ها بازنشسته تأمین اجتماعی به اقدام عملی دولت در این زمینه است.

به گفته بیات، خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و همچنین مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری اعلام آمادگی کردند که بر این اساس مقرر شد بخشی از بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی در قالب اسناد خزانه، سهام شرکت‌های دولتی، واگذاری منابع و دارایی‌های غیر نقدی و… پرداخت شو.مشروط به آنکه منابع و اعتبارات مذکور صرفاً جهت اجرای قانون همسان سازی هزینه شود.

وی ادامه داد: بنابراین تقاضا داریم حال که بارقه امیدی برای تحقق این درخواست چندین ساله بازنشستگان و مستمری بگیران ایجاد شده است، ضمن موافقت با پیشنهادات مطروحه، دستور فرمایند با تسریع در انجام هماهنگی‌ها و اقدامات لازم از سوی حوزه‌های ذیربط بویژه سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی و… اختصاص منابع و اعتبار مورد نیاز به صورت پایدار جهت اجرای قانون مذکور در نظر گرفته شود تا با رفع بخشی از مشکلات معیشتی، قدرت خرید بازنشستگان با تورم موجود افزایش یابد.

کد خبر 4902750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      انشالله طرح همسان سازی صورت گیرد .ما بازنشستگان منتظر این حرکت دولت هستیم.
    • سید IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      نظر بنده که بازنشسته تامین اجتماعی هستم اینه که روحانی و نوبخت تامین اجتماعی را گدا خونه این مملکت کردند اگر قادر به پرداخت بدهی دولت به میلیون ها بازنشسته تامین اجتماعی نیستید لطفا برید گم شید .
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      برادر گرامی شما خودت را به خواب زدی یا ما را خر گیر اوردهای نوبخت همه ما را بدبخت کرد نه تنها بدهی سازمان تامین اجتماعی را نداد و نخواهد داد بلکه شستا را هم از دست شما بی کفایتها خارج کرد
    • زهراملکی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      باسلام من پدرم ۱۷سال زحمت کشید بعد۲سال بیماری سخت فوت کرد بامصیبت حقوق مستمریش جورشد برای من ومادرم چندین سال ما هیچ افزایش چشمگیری توحقوق ندیدیم ۷ما گره ۸باماهی ۱۶۰۰ چطور کفاف میده ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • داود IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      اگر قرار باشد پدر خانواده اینقدر بین افراد خانواده تبعیض قائل شود،دچار مشکل می‌شود،دراصل پدر اعضای خانواده را بجان هم میاندازد که نهایت خودش به مشکل میخورد پس بهتر است در تقسیم اموال خانواده عدالت‌را‌
    • پیرهادی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      سلام. بعید میدونم دولت تدبیر وامید کاری برای کارگر انجام بده. کارگر سقش رو با بدبختی بستن. ما اگر پشتوانه داشتیم کارگر نمی‌شدیم. اگر شانس بیاریم اون دنیا.
    • سید حسین IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      دست بردارید تو رو خدا ا نقدر بازنشسته های تامین اجتماعی رو مسخره نکنید شما که چند وقت پیش برای رهبری نامه نوشتید چی شد تحویل نگرفت حالا دوباره دست به گریبان این آقا شدید.
    • سعید بیانی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      خواهش مندیم فکری به حال ما بازنشستگان تامین اجتماعی بکنید ایا واقعا بااین افزایش حقوق ناچیز میشود زندگی کردباتشکر
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      از آقای بیات بابت پیگیری‌ها تشکر میکنم امیدمابعدازخداوند به شماست
    • DE ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      سیگاری که زیر پا له میشه.. واقعیته که توزندگی بازنشستگان دیده می شود. اما باز دیده نمی‌شود. تامین برای مرگ هم نیست.. اجتماعی نامی نا درست است..
    • GB ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      سلام آقای روحانی کلیدت کجاس مستمری بازنشسته های تامین اجتماعی کلید نداشت افزایش پیدا کند
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      اگر گوش های بعضی ها را بشورن شاید صدای آه وناله این همه مستمری بگیر را بشنوند.هرچند که هر دولت که روی کار میاد پاس میده به دولت بعدی:برا ی تامین اجتماعی هم بد نیست شریک دزد و رفیق قافلست.
    • محمد IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      خواهشمندم همسانسازی حقوق شامل حال این قشرزحمتکش هم بشودلطفااقدام نمایید.
    • کامبیز US ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      امیدوارم عملی بشه ..و در حد حرف و نامه نباشه ..واقعا گرفتاریم ما مستمری بگیرا ...دیگه سفره دل و باز نمیکنم ...
    • ناشناس ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      شما به خدا ی کم به فکر مستمربگیران تامین اجتماعی بکنید چرا ماراانسان یا ادم این مملکت هستیم چراحقوق ما هیچ اضاف نمیشه
    • ناشناس ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      همش به بازنشستگان کشوری لشگری اضاف میکنین این گرانی برای همه هست پس به فکر مابدبخت بیچاره ها که مستمربگیر تامین اجتماعی هستیم چ گناهی کردیم هیچ به فکر ما نیستید ما هوا میخوریم ی کم هم حقوق مارااضاف
    • حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      لطفا شما رسانه ،،اسامی ما مستمری بگیران رو در اختیار دولت قرار بدهید .که بدانند اوضاع مالی مارو ویارانه معیشتی مارو بدهند.به دلایل غیر مستند و واهی این کا رو انجام دادن
    • مجید محاوی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      درخواست و التماس چرا حق ماست سرمایه سازمان تامین اجتماعی مال ما و از سرمایه عمری جان کندن ما جمع شده بدهی دولت را باید بگیریم شستا هم حق فروش آن را ندارن هشدار دهنده معذور است از اهواز....
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      هیچ دیاری به ظلم نمی‌ماند ولی به کفر می‌ماند ظلم به بازنشستگان تامین اجتماعی. آخه مسولین خودتون چقدر حقوق میگیرید. مردم زمانی برای مسولین جون می‌دادند چرا چون مثل مردم حقوق میگرفتن وزندگی میکردن. ش رج
    • فرهاد پناهی ازاد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      0 0
      طبق آخرین تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد کف حقوق کلیه بازنشستگان ضد انقلاب قصد تغییر قانون را دارد ورود قوه قضائیه مورد استدعاست.5