۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد

۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار تهران نرخنامه یکپارچه دارند

۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار تهران نرخنامه یکپارچه دارند

سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد که همه میادین و بازارهای میوه و تره بار پایتخت از یک نظام متمرکز نرخگذاری پیروی می‌کنند و یک نرخنامه یکپارچه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار، این میادین در سطح پایتخت، بستر مناسب را برای عرضه میوه و تره بار و حذف واسطه‌ها فراهم کرده‌اند و بهره برداران، ملزم به رعایت دقیق نرخ نامه‌های این سازمان و استانداردها و ضوابط کیفی تعیین شده هستند.

در میادین و بازارهای میوه و تره بار کمترین حاشیه سود برای بهره برداران در نظر گرفته شده و به همین دلیل، اختلاف قیمت محصولات در این مراکز نسبت به میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان مرکز عرضه کلی محصولات، اندک است در شرایطی که این تفاوت قیمت، نسبت به خرده‌فروشی‌های سطح شهر به طور متوسط به ۴۰ درصد می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، با توجه به تنوع محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار در گروه‌های میوه‌جات، صیفی‌جات، سبزیجات، گوشت، محصولات فرآوری شده و مواد شوینده و بهداشتی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طبق آخرین نظرسنجی‌های به عمل آمده، موفق شده ۹۶ درصد نیازهای شهروندان را تأمین کند.

بنابراین گزارش، مطابق تازه‌ترین نظرسنجی‌های به عمل آمده در میادین میوه و تره بار، ۴۶ درصد از مراجعه‌کنندگان دلیل انتخاب این مراکز را کیفیت مطلوب محصولات و ۳۱ و نیم درصد آنها، قیمت مناسب را به عنوان عامل مراجعه به میادین میوه و تره بار برای تهیه ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود اعلام کرده‌اند و در مجموع دو عامل کیفیت و قیمت، سهم ۷۷ و نیم درصدی در مراجعه شهروندان به این مراکز دارد.

گفتنی است، این رضایتمندی در حالی حاصل شده است که سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در حوزه تولید و توزیع محصولات کشاورزی و تعیین قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، هیچ نقشی ندارد و صرفاً مسئولیت ارائه خدمات و انجام امور جاری و نگهداشت فضای ۲۷۰ هکتاری این مجموعه بزرگ را بر عهده دارد.

کد خبر 4909017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha