۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۵

حضرتی در گفتگو با مهر:

برای تمرینات داخل آب شناگران منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم

برای تمرینات داخل آب شناگران منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم

مربی تیم ملی شنا درباره وضعیت شناگران گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تمرینات داخل آب متوقف شد و برای از سر گیری تمرینات داخل آب منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

خشایار حضرتی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ملی پوشان شنا گفت: در حال حاضر تمرینات بدنسازی شناگران در حد امکانات و وسایل انجام می‌شود. تمرینات هوازی را نیز پیگیری می‌کنیم تا زمانیکه استخرها باز شود.

مربی تیم ملی شنا ادامه داد: برای از سر گیری تمرینات داخل آبِ شناگران منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هستیم تا این اجازه را به ما بدهند. وزیر ورزش چند روز گذشته خبر داد احتمالاً از ۱۵ روز آینده رشته‌های ورزشی با توجه به میزان کم تماس و ارتباط به صورت پلکانی فعالیت خود را از سر گیرند. باید دید وضعیت شنا و بازگشایی استخرها با توجه به ویروس کرونا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ملی پوشان می‌توانند به طور اختصاصی تمرینات داخل آب خود را در استخر آزادی از سر گیرند چرا که تعداد خط‌ها در استخر آزادی زیاد است و تعداد ملی پوشان کم است. با حفظ نکات بهداشتی این امکان وجود دارد و برای انجام آن منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم.

حضرتی درباره شرایط کسب سهمیه المپیک نیز گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده کسب سهمیه المپیک سخت شد چرا که از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تمرینات داخل آب متوقف شد. در آن دوره اگر مسابقات کسب سهمیه لغو نمی‌شد به ورودی المپیک نزدیک بودیم و ممکن بود کسب سهمیه اتفاق بیافتد. در حال حاضر اکثر کشورها درگیر کرونا هستند و تمرینات خارج از آب را انجام می‌دهند. شنا با سایر رشته‌ها متفات است و برای تمرین به آب نیاز دارد.

مربی تیم ملی شنا در پایان گفت: متأسفانه کرونا همه چیز را لغو کرد و هیچ رویداد ورزشی برگزار نمی‌شود. این شرایط فقط برای ما نیست و تمام کشورها با آن درگیر هستند. باید منتظر اعلام شرایط جدید بمانیم تا درباره برگزاری مسابقات تصمیم گیری شود. بعید می دانم تا سپتامبر مسابقه‌ای برگزار شود. باید با این شرایط ساخت و آمادگی ذهنی و بدنی را حفظ کنیم.

کد خبر 4910009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha