۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳

توسط بنیاد سعدی؛

دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

بنیاد سعدی در راستای تسهیل تربیت مدرسان متخصص آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس همزمان و غیر همزمان زبان فارسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، بنیاد سعدی در راستای تسهیل تربیت مدرسان متخصص آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اقدام به برگزاری دوره‌های «تربیت مدرس همزمان و غیر همزمان به صورت مجازی» کرده است.

علاقمندان شرکت در این دوره‌ها بتوانند با وارد شدن در سامانه بنیاد سعدی به کلاس متصل شوند و از مطالب تدریس شده توسط استادان این دوره‌ها که از متخصصین آزفا (آموزش زبان فارسی) هستند، بهره ببرند.

در دوره غیر همزمان روش تدریس زبان فارسی، که از ۲۴ اسفند ماه همزمان با رونمایی از دوره فوق و شرکت ۴۰ نفر از علاقمندان و رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف شروع شده است، تاکنون بیش از ۱۱۴ نفر شرکت کرده و بیش از ۱۴۰ نفر دیگر در این دوره‌ها ثبتنام کرده‌اند.

طراحی این دوره زیر نظر یک تیم متخصص ۱۳ نفره از تکنولوژیست‌های آموزشی، متخصص‌های آزفا، مهندس‌های رایانه و فناوری اطلاعات، گرافیست و تدوین‌گر انجام شده است.

محتوای دوره‌های غیرهمزمان در بنیاد سعدی شامل ۹ جلسه ویدئوهای آموزشی تعاملی، متن ویدئوها، منابع مرتبط و آزمون برخط طراحی شده است و همچنین برای علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های برخط همزمان به صورت مجازی ۳۰ تا ۴۰ ساعت آموزشی مطابق با استانداردهای آموزشی بنیاد سعدی در نظر گرفته شده است.

یادآوری می‌شود دوره تربیت مدرس مقدماتی که با طراحی جدیدی در حال برگزاری به صورت حضوری بود، به علت شیوع ویروس کرونا متوقف و ادامه آن به صورت همزمان در هفته پایانی فروردین ماه برگزار شد.

همچنین دوره همزمان تربیت مدرس دانشگاه مجازی المصطفی نیز در ۲۰ جلسه با ۳۸ نفر شرکت کننده، توسط هفت نفر از استادهای متخصص آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

کد خبر 4916747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha