۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۵

به دنبال تشدید تنش ها؛

ارتش افغانستان موفق به عقب راندن طالبان در حمله به قندوز شد

ارتش افغانستان موفق به عقب راندن طالبان در حمله به قندوز شد

ارتش افغانستان حملهٔ شدید گروه طالبان به شهر قندوز در شمال این کشور را دفع کرد و این درگیری منجر به تلفات قابل توجهی از میان نیروهای طالبان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، ارتش افغانستان حملهٔ شدید گروه طالبان به شهر قندوز در شمال این کشور را دفع کرد.

این حمله در روز سه شنبه صورت گرفته است.

در این ارتباط ارتش افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای طالبان در ساعات اولیه بامداد سه شنبه به چند ایستگاه نیروهای دولتی در حاشیهٔ شهر قندوز یورش بردند که در نتیجهٔ آن نبرد شدیدی میان دو طرف آغاز شد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که نبرد چند ساعت ادامه یافت و با پشتیبانی هوایی ارتش، حملهٔ طالبان پاسخ داده شد و در نتیجهٔ آن ۱۱ عضو این گروه کشته و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

شهر شمالی قندوز نزدیک به مرز تاجیکستان قرار دارد و پیش از این دوبار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به دست طالبان افتاده است.

تلاش برای ورود به شهری کلیدی قندوز از اوج‌گیری مجدد کشمکش‌های داخلی در افغانستان حکایت دارد.

روز گذشته «محمد مسعود اندرابی»، سرپرست وزارت کشور افغانستان از افزایش حملات طالبان در این کشور خبر داده و گفته بود که طالبان برخلاف آنچه در توافقنامه صلح با آمریکا متعهد شده بودند، به خشونت‌هایشان ادامه می‌دهند.

سرپرست وزارت کشور افغانستان در این ارتباط اظهار داشته بود: طالبان پس از توافقنامه صلح با آمریکا تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ حمله را انجام داده، اگرچه برای پذیرفتن مسئولیت آنها هیچ اعلامیه‌ای نداده است.

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان حدود سه ماه پیش به تاریخ دهم اسفند امضا شد، اما هنوز میان دولت کابل و گروه طالبان مذاکرات بین الافغانی آغاز نشده است.

در حال حاضر روند مبادله زندانیان میان دولت کابل و گروه طالبان با افت و خیزهایی همراه شده و دو طرف یکدیگر را به نقض تعهدات دوجانبه متهم می‌کنند.

کد خبر 4929875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha